به گزارش پارس نیوز، 

 علی مویدی شامگاه دوشنبه در شورای سیاستگذاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث ساماندهی ماشین الات مرغداری‌ها، دامداری‌ها و موتورهای آب مصوباتی ابلاغ شده و نیاز به همت مدیران در بحث اجرا دارد.

وی بیان کرد: مباحثی که در این جلسه مطرح شد بسیار پرمحتوا بود و نشان دهنده فهم درست مدیران استان در بحث مبارزه با بحث قاچاق است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم که با جنگ نظامی بسیار متفاوت است که ساختار سیاسی و تغییر رفتار و ایجاد چالش برای اجتماع مورد هدف است و هر اقدامی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها متصور است.

مویدی ادامه داد: در استان قزوین حقیقتا این امر وجود دارد که مدیران به امر قاچاق بسبار حساس هستند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از سال 81 تا سال 92 این ستاد به صورت سلیقه‌ای اداره شد و هیچ قانون محرزی در آن وضع نشده و از سال 92 قوانینی وضع شد و سال 97 اصلاحیه این امر به مجلس ارائه شده و ساختار آن براساس قانون وضع شده سال 92 ابلاغ شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: این ستاد از وضع قوانین و بخش نامه‌ها طوری باید اقدام کند که هیچ نوع قاچاقی در هیچ حوزه‌ای وجود نداشته و سال گذشته بیش از 12 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده و امسال سرمایه‌ها و منابع ما در حال قاچاق است. 

مویدی گفت: امروز به دلیل عدم نظارت دقیق و اجرای قوانین شاهد قاچاق در تمام حوزه‌ها هستیم و نگاه پیشگیرانه مدیران استان در بحث قاچاق قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند در بحث قاچاق نهایت حساسیت را داشته باشیم و در بحث کیفیت‌بخشی به کالاهای داخلی به دنبال ارتقا کیفیت کالا هستیم و نمایندگان مجلس نیز تلاش خوبی داشتند و امروز دغدغه مدیران ما باید حفظ سرمایه‌ها باشد. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: نوع تبلیغات صدا و سیما در معرفی کالاهای داخلی باید بهتر شود، باید فرهنگ استفاده از تولید داخلی باید به گونه‌ای شود که مردم با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند که این امر از وظایف رسانه‌هاست. 

مویدی گفت: بیش از 539 هزار انبار در کشور شناسایی شده که هنوز وارد لیست سامانه نظارت انبار نشده‌اند که این امر یکی از عوامل در احتکار است.

وی عنوان کرد: عدم کنترل محورهای مواصلاتی ضعیف است در حالی که فروش علنی قاچاق کالا درست است اما می توان از ظرفیت اصناف برای بهبود بازار و کاهش قاچاق استفاده کرد.