به گزارش پارس به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه گفت وگوی زنده تلویزیونی که از محل ستاد نظارت بر انتخابات مستقر در شورای نگهبان پخش می شد، اظهار داشت: همانطور که بارها گفته ایم، وظیفه اعلام نتایج بر عهده وزارت کشور است و سایر آمار هیچ اعتبار قانونی ندارد و اگر خدای نکرده منجر به التهاب شود، نشر دهندگان آن از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

کدخدایی همچنین با توصیه به نامزدهای انتخابات گفت: ما از کاندیداها خواهش کردیم که به ستادها و هواداران خود بگویند که از گمانه زنی ها و پیش بینی هایی که مبنای دقیق ندارد، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هنوز نتایج انتخابات و اینکه چه کسی چقدر رأی دارد برای خود ما هم روشن نیست. صورتجلسه ها در حال ارسال شدن است تا به تدریج و پس از بررسی دقیق اعلام شود.

وی گفت: این صورتجلسه ها به تهران ارسال و با دقت لازم بررسی می شود تا هیچ مشکلی نداشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به رسانه ها نیز اظهار داشت: هم رسانه ها وهم طرفداران نامزدها از ارسال پیام هایی که ذهن ها را درگیر می کند، خودداری کنند.

کدخدایی در پایان افزود: این دوره از انتخابات از جمله دوره هایی بود که هیچ تخلفی مشاهده نکردیم و اشکالات جزئی نیز در اجرا مرتفع شدند.