به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سعید احمدی شهرکی رییس ستاد انتخاباتی شهر تهران با اعلام این خبر که مهلت قانونی اخذ رای به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: صرفا در شعبی که در آنها رای دهندگان حضور دارند، عوامل اجرایی انتخابات موظفند آرای این افراد را اخذ کرده و زمانی که هیچ کس در شعب اخذ رای جهت رای دادن حضور نداشت، می توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

وی با بیان این که تاکنون تعداد زیادی از صندوق های موجود در شهر تهران شمارش خود را آغاز نکرده اند، گفت: به شعبی که در آنها هیچ رای دهنده ای وجود ندارد، اجازه آغاز مقدمات برای شمارش اخذ رای داده شده است.

وی با بیان این که در سطح شهر تهران ۲۰ مخزن تجمیع آرا وجود دارد، گفت: آرای اخذ شده در نواحی این ۲۰ منطقه پس از شمارش در این شعب به این مناطق ارسال می شود. این مناطق نیز پس از تجمیع این آرا، قبل از ارسال صندوق های رای به فرمانداری یک صورتجلسه ای از آرای تجمیع شده را جهت کنترل به فرمانداری گزارش می دهند.

شهرکی با بیان این که از سوی این مناطق صورتجلسه هایی به شورای نگهبان و وزارت کشور نیز ارسال می گردد، گفت: در زمان تجمیع آرای این مناطق در محل فرمانداری، به طور همزمان این آرا در شورای نگهبان نیز تجمیع می گردد که سپس در جلسه ای رسمی که از سوی فرمانداری و شورای نگهبان تشکیل می شود نیز این آرا تجمیع شده و چنانچه اختلافی در آنها وجود نداشته باشد، این آرا توسط رییس مرکز حوزه انتخابیه یعنی شخص فرماندار به وزارت کشور اعلام می گردد.

وی ادامه داد: پس از ارسال این صورتجلسه ها به وزارت کشور و پس از انجام توافقات نهایی آمار نهایی اعلام می گردد.

وی در پایان با بیان این که تلاش می کنیم نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کوتاه ترین زمان به عموم برسانیم خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم به دلیل اینکه شمارش آرای شورای شهر و روستا را نیز در برنامه خود قرار داده ایم، شمارش آرای ریاست جمهوری را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم.

انتهای پیام