به گزارش پارس نیوز، 
                                                                                                                                                              /آنهاشکست‌خورده اند   

 سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، طی سخنانی در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دنیا از نظم حاکم بر خود خسته است و هندسه قدرت بسیار معیوبی دارد که این در عملکرد کشورهای اروپایی و اعتراضات اخیر در فرانسه هم مشخص است.

وحیدی با بیان اینکه کشورهای اروپایی هم از اینکه باید نعل به نعل دستورات آمریکا را اجرا کنند خسته هستند، گفت: نظم های شکل گرفته در سایر مناطق تا حدودی تثبیت شده، اما در غرب آسیا تحولات پیچیده و حساس است.

وی تصریح کرد: این منطقه، زخم خورده و خونین از بحران هایی است که به آن تحمیل شده اما با این حال منطقه ما در حال گذر به سمت آینده ای بهتر است.

وزیر اسبق دفاع اضافه کرد: امروز مسائل امنیتی در سوریه در حال گذر به سمت مسائل سیاسی است. و در عراق هم دولت پساداعش مستقر و در حال کار کردن است.

وحیدی افزود: در یمن هم لااقل روی کاغذ توافقاتی صورت گرفته و همه اینها نشانگر حرکت منطقه به سمت بهتر شدن است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه، حیات خود را در ایجاد تنش می بیند، خاطرنشان کرد: جریان تروریسم مبتنی بر تکفیر و مداخله گری در منطقه از جمله چالش های منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها اگرچه اعلام کردند از سوریه می روند، اما عملی شدن آن چندان معلوم نیست گرچه رفتن و ماندن سوریه تاثیری ندارد و آنها شکست خورده اند.

وحیدی ادامه داد: امروز گرایش زیادی به محور مقاومت در منطقه وجود دارد و قدرت آمریکا در اینجا نتوانسته هیچکدام از سیاست های خود را اجرا کند.