به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی اصغر زارعی نماینده سعید جلیلی در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: نسبت به دوره قبلی انتخابات که در هیات نظارت حضور داشتم امکانات بسیار بهتری در اختیار ما گذاشته شده است تا بتوانیم با استان ها و شهرستان ها ارتباط داشته باشیم و نکات و مواردی از اشکالات که بروز می دهد را به هیات نظارت شورای نگهبان انتقال دهیم.

وی درباره همزمانی برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، گفت: امسال به دلیل اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها همزمان شده این امر باعث افزایش توقف رای دهندگان در حوزه ها شده است. از سویی دیگر به دلیل مسائل محلی و منطقه ای مشارکت بیشتر شده و انتخابات ریاست جمهوری نیز به افزایش مشارکت در انتخابات شوراها کمک کرده است.

نماینده سعید جلیلی افزود: برگزاری این دو انتخابات با هم سختی های خود را برای مجریان و ناظرین به همراه دارد ولی در مجموع ان شاءالله اثر مثبتی خواهد داشت.

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش خاصی از شعب مختلف اخذ رای به شما رسیده است یا خیر؟ گفت: گزارشی داشتیم مبنی بر اینکه در برخی صندوق ها برخی افراد برای نامزد خاصی تبلیغ می کنند یا دخالت هایی در روند کار انجام می دهند که ما این مسائل را منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه تذکراتی به مسئولان شعب داده شده است، گفت: اگر مسئولان صندوق بعضا بی دقت بودند این تذکرات باعث افزایش دقت آن ها خواهد بود و تلاش بر این است که حتی این اشکالات جزیی را هم نداشته باشیم.

نماینده سعید جلیلی با بیان اینکه شورای نگهبان باید کاری کند که فضای شعب اخذ رای برای حضور مردم سالم باشد، گفت: من از موردی اطلاع دارم که افراد رفته اند در کنار صندوق و آنجا اعلام کرده اند که آقای سعید جلیلی انصراف داده و این فضای بدی است که ممکن است اثرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، علی احمدی نماینده محسن رضایی در شورای نگهبان نیز به خبرنگاران گفت: فکر می کنم با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند حماسه سیاسی اتفاق بیفتد، انتظار این است که کف رای این دوره برابر با سقف دوره گذشته باشد، بنابراین حضور مردم نیز همین امر را به نمایش می گذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان امکانات لازم برای نمایندگان نامزدها را فراهم کرده است یا خیر؟ ، گفت: من نسبت به گذشته این فرآیند را کامل تر می بینم هم از حیث امکاناتی که در اختیار گذاشته شده و هم از جهت دسترسی. در مجموع تعامل با مجموعه هیات نظارت مثبت و صمیمی تر بوده است.

نماینده رضایی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارش خاصی از شعب اخذ رای به دست او رسیده است یا خیر؟ گفت: گزارش خاصی نشده، اما مسائل جزیی وجود داشته که با صحبت حل شده است.

وی گفت: فکر می کنم با توجه به دو مولفه مهم در بحث حماسه سیاسی یعنی تاکید بر قانون و نهادهای قانونی، خود این مسیری که تاکنون طی شده، بسیار کمک کرده که برخی از مشکلات برطرف شود و به روز انتخابات کشیده نشود.

وی ادامه داد: من دوره قبل نیز نماینده آقای رضایی در شورای نگهبان بودم ولی امکانات و همچنین تعاملات به این شکل در سال ۸۸ نبود. علت این موضوع تاکید مقام معظم رهبری بر بحث انجام وظیفه نهادهای قانونی، تاکید بر قانون و همچنین فضایی است که در عرصه کشور تاکنون فراهم شده است.

سیدعلیرضا نبید نماینده محمدباقر قالیباف در شورای نگهبان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: الحمدالله عزیزان در شورای نگهبان ظرفیت خیلی خوبی را ایجاد کرده اند؛ زیرا حضور نمایندگان کاندیداها در این محیط و تعامل ما با ستاد مرکزی و ستادهای خودمان ظرفیت خیلی خوبی است.

وی افزود: موضوعات مختلفی که مطرح می شود را بلافاصله منتقل می کنیم و دوستان پیگیری می کنند و ان شاءالله همه اینها باعث تحقق حماسه سیاسی خواهد شد.

حسین میرمحمدصادقی نماینده علی اکبر ولایتی نیز به خبرنگاران گفت که در اکثر شعب اخذ رای نمایندگانی از علی اکبر ولایتی حضور دارند و تاکنون مشکل جدی گزارش نشده است.