به گزارش پارس به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل با حضور در مسجد لرزاده بعد از انداختن رای خود به صندوق به خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که مقام معظم رهبری در ادامه جمله کوبنده امام (ره) که گفته بودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امروز گفتند به درک که آمریکا انتخابات ما را قبول ندارد، گفت: کلام رهبری همیشه روی سر و چشم ما جا دارد و ما هم در همین مسیر حرکت می کنیم.

وی افزود: من هم در پاسخ به این حرف آمریکایی ها به بیتی از خواجه حافظ شیرازی اکتفا می کنم و آن این است که « ای مدعی برو که مرا با تو کار نیست، احباب حاضرند به اعدا چه حاجت است» .

حدادعادل در ادامه در پاسخ به کلمات خبرنگار شبکه دوم سیما احساسش را در غالب جملات کوتاه بیان کرد.

وی در پاسخ به کلمه ایران گفت: دلم به یاد تو در سینه می تپد ایران و شهدا را شمع تاریخ معرفی کرد. جوانان را سرمایه و امید آینده توصیف کرد و به خانواده مهمترین رکن جامعه ایرانی لقب داد.

حداد عادل جوان ایرانی را مایه افتخار همه ملت و آزاده را یادآور ۸ سال دفاع ملت از ایران و نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از مردم ایران دارد، گفت: آنها باید بگویند چه انتظاری از ما دارند و تنها توصیه من به همه مردم این است که قدر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بدانند و تا آخر برای رسیدن به بهترین ها پشت سر رهبری بایستند.

حدادعادل همچنین درباره کنار کشیدنش از عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید از خیلی شیرینی های ظاهری برای مصلحت نظام بگذریم همانطور که در زمان ثبت نام احساس وظیفه کردم با همان احساس وظیفه خود دانستم که برای مصلحت کشورم از انتخابات کنار بکشم.

وی همچنین درباره ادعاهای سردمداران کاخ سفید مبنی بر صحت نداشتن سلامت انتخابات ایران گفت: ما هم این نظر را در مورد انتخابات آمریکا داریم؛ به آمریکایی ها چه مربوط که در ایران انتخابات به چه شکلی است مگر آنها آقای دنیا هستند؟

وی ادامه داد: انقلاب ما این بود که اعلام کنیم آقایی آمریکا را نه در کشور خودمان و نه در جهان به رسمیت نمی شناسیم. آنها بهتر است وضع خودشان را سرو سامان دهند.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی درباره مناظره های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هر چند اشکالاتی داشت اما خوشبختانه به بداخلاقی های سیاسی کشیده نشد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود، روز انتخابات ریاست جمهوری را یکی از روزهایی دانست که ملت ایران احساس ملت بودن می کنند. انتخابات ریاست جمهوری باعث می شود که همه احساس کنند عضوی از یک خانواده بزرگ و قدیمی هستند.

وی در پایان درباره خلق حماسه سیاسی از سوی ملت ایران نیز یادآور شد: از حضور مردم تشکر می کنم و فکر می کنم مردم به وظیفه ملی و دینی خودشان عمل کرده اند و به درخواست رهبری برای خلق حماسه سیاسی پاسخ گفتند. انشاءالله انتخابات خوبی خواهیم داشت.