به گزارش پارس ، جواد هروی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت پایبندی کاندیداها به نتایج انتخابات و ضرورت قانون مداری گفت: تصور می کنم که انتخابات این دوره یک تفاوت اساسی با دوره های گذشته دارد؛ زیرا در این دوره مردم به دنبال پایبندی کاندیداها به شعارهایی که داده اند هستند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که کاندیداها در زمان تبلیغات و در اعلام برنامه های خود مطرح کرده اند باید جنبه عملیاتی پیدا کند؛ چرا که در اصول قانون اساسی پایبندی به اصول مورد تاکید قرار گرفته است در واقع آنچه به صورت مصرح در قانون اساسی و اصل سوم تاکید شده باید در سخن کاندیداها ملحوظ باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینگونه نباید باشد که امروز شعارهایی دهند و بعد به آن عمل نکنند زیرا مردم به صورت جدی پیگیر سخنان آنان هستند.

هروی به تاثیر مناظره ها در مشارکت مردم برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: این فرصت فراهم آمد تا مردم با سخنان و تفکرات کاندیداها آشنا شوند لذا براساس آنچه که آنها مطرح کرده اند پایبندی کاندیداها به شعارهایشان از مواردی است که مردم آن را پیگیری می کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو به نقش کاندیداها و حامیان آنها در میزان مشارکت آنها اشاره و اظهار کرد: نقش اطرافیان کاندیداها بسیار مهم است زیرا برای مردم یکی از ملاک های اصلی است که بدانند کاندیدای مورد نظرشان با چه افرادی کار خود را در کابینه آغاز خواهد کرد.