به گزارش پارس ، مصطفی کواکبیان که برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حسینیه ارشاد آمده بود در جمع خبرنگاران گفت: اگر شرکت مردم قابل ملاحظه باشد در همان مرحله اول ما پیروز انتخابات خواهیم بود و می توانیم تغییرات را مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر این که نباید با صندوق انتخابات قهر کرد، افزود: هر سرنوشتی از طریق انتخابات رقم می خورد. اگر نمی خواهیم که رقیبان در انتخابات پیروز شوند باید در انتخابات شرکت کنیم شرکت در انتخابات هم حق و تکلیف شرعی است و باید از کوپن خود استفاده کنیم تا اجازه ندهیم که رقیبانمان بتوانند به پیرزوی دست یابند.

کواکبیان در پاسخ به خبرنگار یک شبکه ایتالیایی که از وی در مورد اولین اهداف روحانی در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور آینده پرسیده بود، گفت: امیدورایم آقای روحانی روند تخریب اقتصاد ملی، سیاست خارجی و فرهنگی را متوقف کند و اگر بتواند چنین کارهایی بکند ما از وی ممنون خواهیم بود.

وی همچنین بر لزوم تبعیت از قانون تاکید کرد و گفت: هر قانونی بهتر از بی قانونی است، حتی اگر آن قانون اشکالاتی داشته باشد.

کواکبیان ادامه داد: تمامی تحول خواهان و اصلاح طلبان باید امروز در پای صندوق های رای حاضر شوند؛ چرا که قهر با صندوق چیزی را تغییر نخواهد داد.

وی با اشاره به عملکرد حزب مردم سالاری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حتی در آن انتخابات هم ما لیست ارایه کردیم و این به معنای این است که با قهر میانه ای نداریم.

کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری در مورد وظیفه کاندیدا های شکست خورده و کاندیدا ی پیروز بعد از اعلام نتایج تصریح کرد: کاندیدا ی پیروز باید به دیگران لطف داشته باشد و کاندیدا های شکست خورده هم باید با شیرینی از کاندیدای پیروز پذیرایی کنند.

وی در پایان اظهار امیدورای کرد که رییس جمهور آینده احزاب را جدی بگیرد.