به گزارش پارس به نقل از مهر، دقایقی پیش نمایندگان پنج کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد نظارت بر انتخابات کشور از روند نظارت بر انتخابات بازدید کردند.

علی اصغر زارعی به نمایندگی از سعید جلیلی، محمدرضا صادق به نمایندگی از حسن روحانی، میر محمد صادقی به نمایندگی از ولایتی، سید ظهیرالدین غرضی به نمایندگی از غرضی و علیرضا نبید به نمایندگی از محمدباقر قالیباف در ستاد نظارت بر انتخابات کشور حضور یافتند و تا به این لحظه نماینده آقای رضایی در ستاد نظارت بر انتخابات حاضر نشده است.

سید جواد مقیسی رئیس ستاد نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در جمع نمایندگان کاندیداها اظهار داشت: تا کنون تماس های متعددی با شعب اخذ رای در سراسر کشور داشته ایم، برخی شعب با تاخیر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ای کار خود را آغاز کردند و تنها در خصوص تامین برخی ملزومات مشکلی وجود داشت که آن نیز سریع رفع شد.

وی افزود: هر گزارش و یا شکایتی که نمایندگان کاندیداها در سراسر کشور داشته باشند از طریق ناظران ما به صورت آنلاین از طریق فکس و یا تلفن دریافت می شود.

مقیسی خاطرنشان کرد: تا به الان مشکل خاصی وجود نداشته و انتخابات با مشارکت گسترده ای که نسبت به دور قبل در این فاصله زمانی بی سابقه بوده در حال برگزاری است.

محمدرضا صادق نماینده روحانی اظهار داشت: دقایقی پیش آقای روحانی در تماسی که با بنده گرفته بود اظهار داشت هنوز در برخی شعب اخذ رای به عنوان مثال شعبه ای که ایشان در آن رای خود را به صندوق انداختند هنوز اسامی کاندیداهایی که انصراف داده اند حذف نشده است و این باعث می شود آرای باطله زیاد شود.

صادق افزود: پیشنهاد آقای روحانی این بود که از طریق صدا و سیما اسامی کاندیداها اعلام شود.

مقیسی در پاسخ به اظهارات صادق گفت: دقایقی قبل اطلاعیه ای در همین خصوص یعنی انصراف کاندیداها تنظیم کردیم که قرار است منتشر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اشاره مقیسی به اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات وزارت کشور است که در آن از مسئولان شعب اخذ رای خواسته شده است هرچه سریعتر اسامی دو کاندیدای انصراف داده از انتخابات را از آگهی های نصب شده در حوزه های رای گیری حذف کنند.

در ادامه میرمحمد صادقی نماینده ولایتی گفت: برخی شایعات در خصوص انصراف برخی کاندیداها منتشر شده است و به نظر می رسد صداوسیما باید مکرراً اسامی کاندیداها را اعلام کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

مقیسی در ادامه اظهار داشت: ما بعد از انصراف آقای عارف که خبرش در رسانه ها منتشر شد چندین بار از ایشان خواستیم تا به وزارت کشور آمده و انصراف کتبی خود را اعلام کند اما این اتفاق نیافتاد. ما سه بار با منزل ایشان تماس گرفتیم اما ایشان در وزارت کشور حاضر نشدند.

نماینده روحانی در پاسخ به اظهارات مقیسی گفت: آقای توفیقی اعلام کردند در روز چهارشنبه آقای عارف انصراف خود را در وزارت کشور اعلام کرده است.

به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از این در نشست خبری خود اعلام کرده بود که نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد نظارت بر انتخابات شورای نگهبان از نزدیک در جریان روند انتخابات قرار می گیرند و در صورت بروز هرگونه تخلف و شکایتی از سوی نمایندگان نامزدها ناظران شورای نگهبان سریع بررسی کرده و نتایج آن را به نامزدها و یا نمایندگان آنها اطلاع خواهند داد.