به گزارش پارس ، مهمترین اخبار انتخاباتی در استانهای کشور به صورت لحظه به لحظه تکمیل می شود:

آیت الله امینی: رئیس جمهور آینده به وعده ها عمل کند

آیت الله ابراهیم امینی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در حرم حضرت معصومه (س) حضور یافته بود رای خود را به صندوق شماره ۴۷۲ انداخت و در ادامه ضمن اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: انتخاب نباید بر اساس روابط دوستانه یا علاقه شخصی باشد. وی در ادامه با بیان اینکه فرد منتخب باید به وعده ها عمل کند عنوان داشت: رئیس جمهور آینده باید در انجام امور از مشورت و نظرات افراد متخصص و اهل خبره استفاده کند.

آیت الله جوادی آملی: مردم ستون دین هستند

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی با حضور در حرم حضرت معصومه (س) رأی خود را در صندوق شماره ۴۷۲ انتخابات ریاست جمهوری انداخت و سپس با حضور در جمع خبرنگاران طی سخنانی با تاکید بر اینکه در قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) پیام های فراوانی برای ما وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در پیام شریعت آمده است که نماز عمود دین است و در سیاست این پیام به این شکل است که مردم ستون دین هستند.

گرمای ۵۰ درجه مانع حضور ریگانی ها در انتخابات نشد
در حالی دمای هوای امروز ریگان به ۵۰ درجه رسیده که شاهد حضور تعداد زیادی از مردم این دیار در ساعات اوج گرما در حوزه های اخذ رای هستیم.

آیت الله مصباح یزدی: ملت از امتحان انتخابات سربلند بیرون می آید

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی صبح جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در قم طی سخنانی به حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره و این حضور را پیروزی در مقابل دشمنان توصیف کرد. وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات ابراز داشت: ملت ایران امروز از این امتحان حساس سربلند بیرون می آید و موجب سرافکندگی استکبار را فراهم خواهد کرد.

آیت الله علوی گرگانی: انتخاب فرد اصلح جامعه را به اهداف خیرخواهانه می رساند

آیت العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی صبح جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق شماره ۴۷۲ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مردم همیشه در همه عرصه های حساس وفاداری خود را اثبات کرده اند و همین امر باعث می شود تا همواره از تقدیر و سپاسگذاری نسبت به آنها عاجز باشیم. وی ادامه داد: انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است و با این انتخاب درست جامعه به اهداف خیرخواهانه ای خواهد رسید.

آیت الله موسوی اردبیلی: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و شرعی است
آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعیان پس از اینکه رای خود را به صندوق ۴۷۳ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انداخت تأکید کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و شرعی است.

شرکت عروس رای اولی گرگانی و یک عروس و داماد همدانی در انتخابات

عروس رأی اولی گلستان دقایقی قبل با حضور در مسجد حضرت امیر (ع) گرگان رای خود را به صندوق انداخت. بهناز کرد مصطفی پور نوعروس ۱۹ ساله به همراه احمد شربتی داماد ۲۷ ساله اولین رای زندگی خود را با حضور در انتخابات ثبت کرده است.

یک عروس و داماد همدانی نیز پیش از ظهر جمعه در یک شعبه اخذ رای این شهرستان حاضر شده و رأی خود را به صندوق انداختند.

بیگلریان: جامعه ارامنه در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت

روبرت بیگلریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بیش بینی کرد: حضور ارامنه کشور در پای صندوق های رای حداکثری و نزدیک به ۶۰ درصد باشد.

زاهدی: از تک تک آراء مردم صیانت می شود
محمد مهدی زاهدی عضو ستاد اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: از تک تک رای مردم حفاظت کامل می شود و مطمئن باشد همه چیز حساب شده است و تک تک رای به کاندیدای آنها حفظ می شود و امنیت صندوقها حفظ شده است و برای شمارش مکانیزم و روشی است که کوچکترین شاعبه ای نمی تواند به همراه داشته باشد.

آیت الله واعظ طبسی: جواب هر تهدیدی را با مقاومت خواهیم داد
آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در پای صندوق شماره ۱۷۳ اخذ رأی مستقر در حرم رضوی رأی خود را به صندوق انداخت.
وی با بیان اینکه ما روی مواضع و حماسه ملی ایستاده ایم و جواب هر تهدیدی را با مقاومت خواهیم داد، افزود: از همه مردم که با حضوری حماسی اینجا جمع شده اند تشکر می کنم.

آیات عظام یزدی و هاشمی شاهرودی در انتخابات شرکت کردند
آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش در شهر قم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: کاندیداها باید توجه داشته باشند که همه آنها باید رأی و انتخاب ملت را قبول داشته و کسانی که رای نیاورند هم باید بدانند وظیفه خود را انجام داده و در حماسه سیاسی شرکت داشته اند و نباید به اظهارات دشمنان نظام توجه شود چون آنان مخالف دموکراسی و آزادی واقعی هستند.

عروس و داماد اردبیلی در پای صندوق رای حاضر شدند

این زوج پیش از ظهر امروز با خودرو عروسی تزئین شده و با در دست داشتن شناسنامه های خود با مراجعه به مسجد قدس اردبیل در پای صندوق های رای حاضر شده و آرای خود را به صندوق ریختند.

محسن رضایی رای خود را در رباط کریم به صندوق انداخت

محسن رضایی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در رباط کریم، دقایقی پیش رای خود را در روستای منجیل آباد به صندوق انداخت. وی هم اکنون در مسجد جامع منجیل آباد حضور دارد و با روستاییان به گفتگو می پردازد. محسن رضایی در زمان تبلیغات رسمی ریاست جمهوری، یکی از شعارهای خود را حمایت از کشاورزان در روستاها اعلام کرده بود.

آغاز زندگی مشترک زوج جوان بیرجندی در پای صندوق رای
عروس و داماد بیرجندی با حضور در پای صندوق اخذ رأی و شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

حضرات آیات گرامی، ملکوتی و حسینی بوشهری در قم و آیت الله مظاهری در اصفهان رای خود را به صندوق انداختند.

رئیس مجلس رأی خود را در قم به صندوق انداخت

علی لاریجانی رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس در نخستین ساعت از رأی گیری با حضور در مسجد امام حسن عسگری قم رأی خود را به صندوق انداخت و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

حسن روحانی رأی خود را در شهرری به صندوق انداخت

حجت الاسلام حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، با حضور در مسجد امام رضا (ع) شهرری، رأی خود را به صندوق انداخت. وی با حضور در مسجد امام رضا (ع) شهرری، رأی خود را به صندوق شماره ۱۷۲۶۱۰۲۳۱ انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخابات دوره چهارم شوراها انداخت.

شور و شعور رای اولی ها برای خلق حماسه
رای اولی ها در حالی در دو انتخابات سرنوشت ساز شرکت می کنند که تجربه اولین مشارکت سیاسی خود را گام اول برای خلق حماسه سیاسی و تعیین سرنوشت کشور می دانند

نیما از جوانان رای اولی اردبیلی که به عنوان رای اولی در انتخابات امروز شرکت می کند، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جوانانی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند قطره ای کوچک اما تاثیرگذار بر روند سیاسی کشور خواهند بود. نیما نصیری با بیان اینکه در چنین مقطعی تصمیم گیری برای همگان یک تکلیف است، اضافه کرد: تکلیف زمانی برای رای اولی ها مضاعف می شود که بدون تمرین قبلی باید در این اقدام مهم مشارکت کنند.

آیت الله سبحانی: حضور پرشور در انتخابات نشانه علاقه به نظام اسلامی است

آیت الله العظمی جعفر سبحانی پس از انداختن رای در صندوق شماره ۴۷۲ طی سخنانی شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و دینی ارزیابی و عنوان کرد: نظام ما نظامی اسلامی و حفظ آن واجب عینی است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر عدم سیاه نمایی ابراز داشت: نباید با سیاه نمایی خدمات دولتهای گذشته را نادیده گرفت و در حال حاضر نیز باید دولتی را انتخاب کرد که مشکلات را حل کند.

آیت الله نوری همدانی: مردم فرد متدین، شجاع و کوشا را انتخاب کنند

آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز جمعه پس از آنکه رأی خود را در صندوق شماره ۴۷۳ انداخت، در جمع خبرنگاران، امروز را روز وحدت و انسجام اسلامی توصیف کرد.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات فرد اصلح بیان کرد: کسی را انتخاب کنید که تدین داشته و در رفع مشکلات کوشا باشد و با شجاعت و قدرت دشمنان نظام اسلامی را ناکام بگذارد.

آیت الله مکارم شیرازی: هیچ عذری برای عدم حضور پذیرفته نیست

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در نخستین دقایق آغاز رای گیری، رای خود را به صندوق شماره ۴۷۲ انداخت و همگان را به شرکت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

آیت الله مکارم شیرازی پس از انجام رای گیری در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به اینکه از تمامی سلایق در انتخابات کاندیدا وجود دارد اظهار داشت: هیچ عذری برای عدم حضور در انتخابات وجود ندارد و کنار ماندن و عدم شرکت در انتخابات بی اعتنایی به کشور و آب و خاک است.