آیت الله سبحانی در موسسه امام صادق (ع) رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره ۴۷۲ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت الله جعفر سبحانی پس از انداختن رأی خود به صندوق شرکت در انتخابات را وظیفه ملی، شرعی و انسانی هر فرد دانست و گفت: نظام اسلامی ما برخلاف سایر نظام هایی که تنها مردمی هستند، مردمی و در عین حال مکتبی می باشد.

وی با تأکید بر این که « حفظ نظام از واجبات است» ادامه داد: یکی از مقدمات حفظ نظام شرکت همه ملت در انتخابات است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب مبنی بر این که « میزان رأی ملت است» گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که بتواند مشکلات را برطرف کند و این بدین معنا نیست که سایر دولت ها خدمت نکرده چرا که مشکلات هر روز وجود دارند.

وی در توصیه به کاندیداهایی که پیروز انتخاب نباشند، گفت: انتخاب و حضور مردم در پای صندوق های رأی، بیانگر رشد فکری مردم است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره ۴۷۲ یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران با اشاره به تبلیغات گسترده کاندیداها گفت: این تبلیغات نشان دهنده استقبال بسیار خوب از انتخابات ریاست جمهوری است و هیچ عذری برای عدم شرکت هیچ کسی باقی نمی ماند.

وی با بیان این که « همه سلیقه ها در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند» گفت: بنده هم به عنوان یک مرجع تقلید شرکت در انتخابات را وظیفه انسانی، ملی و یک عبادت دانسته و در این دوره شرکت کرده ام.

این مرجع تقلید افزود: توصیه می کنم همه نظم و قانون را رعایت کنند و جلوی تشتت آراء را بگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: کسانی که در این دوره از انتخابات رأی نمی آورند باید با همفکری و همراهی دیگر کسانی که پیروز شده اند، مشکلات کشور را حل کنند.

وی گفت: بنده از همه برادران و خواهران ایمانی درخواست می کنم، بدون استثنا در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که هیچ عذری برای عدم شرکت فردی باقی نمی ماند.

وی عدم شرکت در انتخابات را بی اعتنایی به آینده کشور دانست و گفت: مردم باید شرکت در انتخابات را عبادت بدانند تا آینده ای خوب برای کشور رقم بخورد.

آیت الله نوری همدانی نیز رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره ۴۷۳یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

به گزارش ایسنا این مرجع تقلید پس از انداختن رأی خود به صندوق با بیان این که « امروز روز وحدت امت اسلامی و لبیک به رهبر و آرمان های شهداء است» گفت: مردم باید با حضور پرشور خود، خط بطلانی بر روی نقشه های شوم دشمنان بکشند.

وی افزود: حضور مردم نشان دهنده انسجام و قدرت مردم ایران است و مردم با این حضور اقتدار و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید.

این مرجع تقلید گفت: مردم با شور و نشاطی که در ۲۲ بهمن داشتند امروز نیز باید با قدرت نیز در این عرصه حاضر شوند تا همه دشمنان انقلاب را مغلوب کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که « مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند» تأکید کرد: فرد اصلح باید ولایتمدار، مدیر، قوی، دشمن شناس، توانا و شجاع باشد تا بتواند همه توطئه ها و مکر دشمنان را خنثی کند.

آیت الله موسوی اردبیلی با انداختن رای خود در صندوق سیار ۴۷۳ قم و مشارکت در خلق حماسه سیاسی، تاکید کرد: شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی است و همه باید در آن حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید با بیان این که « اهمیت انتخابات ریاست جمهوری بر هیچ کس پوشیده نیست» اظهار کرد: همان گونه که از ابتدای انقلاب، تاثیرگذاری و نقش سرنوشت ساز آن را در عرصه های مختلف شاهد بوده ایم، امروز نیز این مهم همچنان پا بر جاست و نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید برای فرد پیروز و منتخب، آروزی توفیق خدمت به انقلاب، نظام و مردم کرد تا بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: افرادی نیز که در شوراها ثبت نام کرده اند به قصد خدمت در این عرصه وارد شده اند و امیدواریم کسانی که در این عرصه انتخاب می شوند، بتوانند به مردم و کشور خدمت کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

آیت الله موسوی اردبیلی ابراز امیدواری کرد: منتخب ریاست جمهوری و منتخبین شوراها با توفیقات الهی همراه باشند تا بتوانند به وظایف خطیر خود در قبال انقلاب، اسلام و مردم عمل کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با حضور در مسجد امام حسن عسکری (ع) رأی خود را به صندوق شماره ۲۴یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: خدا را سپاسگزارم که در ساعات اولیه توفیق یافتم که در انتخابات حضور یابم و بیعت خود را با حضرت امام خمینی (ع) و رهبر معظم انقلاب اعلام و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنم.

وی با بیان این که « مردم با حضور شگفت انگیز خود، جهان را دچار بهت می کنند» ادامه داد: ملت ایران، هوشیار و آگاه است و اجازه نمی دهد که دشمن از این شرایط سوء استفاده کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: ملت ما به گونه ای باید رفتار کنند که دوستان را شاد و دشمنان را به عقب نشینی وادارند.

حسینی بوشهری، انتخابات را جهاد مقدس و دارای تأثیر شگرفی دانست و گفت: انتخابات امروز، معادلات جهانی را به هم خواهد ریخت و اقتدار ملت را نشان می دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در مورد رعایت قانون و لزوم تمکین از نتایج آراء از طرف کاندیدها گفت: از آن ها می خواهم هواداران خود را به صبر و شکیبایی دعوت کنند و تا مسوولان وزارت کشور و شورای نگهبان نتایج آرا را اعلام رسمی نکرده اند حرکتی انجام ندهند.

حسینی بوشهری با بیان این که « مسئولان جمهوری اسلامی، امانتدار آرای مردم هستند» ادامه داد: هر انتخاباتی که تاکنون برگزار شده است؛ مردم، با مشارکت خود سرنوشت خود را تعیین کرده اند، ملت ما در دید تیزبین دنیا قرار دارند و هر حرکتی که انجام می دهند، پاسخ متناسب با آن را در سطح بین المللی دریافت می کنند.