به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت سال 2019 به سود محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نخواهد بود و ترور وحشیانه جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار منتقد بن سلمان) باعث رسوایی برنامه های سیاسی ولیعهد سعودی و تردید متحدان بن سلمان درباره ادامه حمایت از او شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: با نزدیک شدن به سال 2019، سنای آمریکا نیز بر لزوم توقف حمایت این کشور از جنگ ریاض در یمن تاکید کرد و ولیعهد سعودی را با صراحت به صدور فرمان قتل خاشقجی متهم کرد. این مسئله، تردیدهایی را درباره رسیدن بن سلمان به تخت پادشاهی مطرح کرده است، در حالی که پادشاهی او سه ماه پیش قطعی به نظر می رسید.

گزارش گاردین می‌افزاید: به نظر می رسد جنگ یمن اصلی ترین مسئله نگران کننده برای ولیعهد سعودی است، زیرا پایبندی او به ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و جلوگیری از ایجاد شدن جای پایی برای این کشور در یمن، باعث خالی شدن خزانه عربستان و بیماری و گرسنگی میلیون ها یمنی شد، اما هنوز هیچ دستاوردی حاصل نشده است. ایران به لطف حمایت های خود از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، توانست نفوذ خود را در سراسر منطقه تقویت کند. تهران سال آینده میلادی بر این اساس عمل خواهد کرد.