به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی لاریجانی پس از انداختن رأی خود در صندوق اخذ رأی شماره ۲۴ مسجد امام حسن عسکری (ع) قم، همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پشتوانه ای برای رئیس جمهور آینده و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: شوراها نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند و این مهم در گرو انتخاب افرادی با سابقه و اصلح است.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم علاقمند به آبادانی شهر و روستا با مشارکت جدی در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری تأثیرات مهمی در داخل، خارج و منطقه دارد عنوان کرد: مجموعه شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد ایجاب می کند که انتخاباتی از روی دقت صورت بگیرد تا شرایط جدید بتواند مشکلات را حل و تأثیرات مطلوبی بر مسائل بین المللی بگذارد.

وی با اشاره به نگاه کشورهای خارجی به این دوره از انتخابات اضافه کرد: امروز کشورهای خارجی حمایت مردم از نظام و حضور گسترده ملت ایران را به صورت دقیقه مشاهده می کنند.

لاریجانی همچنین عرصه منطقه ای را مورد توجه قرار داد و گفت: در ایران انتخابات و حضور مردم رکن اصلی را دارد و این حضور گسترده مردم پیام های داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: پس از گذشت ۳۴ از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب می کنند و این در نظام جمهوری اسلامی باعث دلگرمی مسئولان خواهد بود.

رئیس مجلس گفت: این انتخابات با انتخاب فردی اصلح باید باعث تغییرات درونی در کشور، بهبود شرایط بین المللی و کمک به نهضت بیداری اسلامی شود.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم باید با دقت در انتخابات حضور یابند تا در سرنوشت کشور موثر باشند، تصریح کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی برا اینکه « رأی مردم در دست مسئولان امانت است» ، گفت: در این زمینه حراست و صیانت از آراء باید به خوبی انجام شود.

رئس مجلس با بیان اینکه تکثر کاندیداها منشا خیر و برکت است گفت: براساس ساز و کارها یک کاندیدا برگزیده می شود و بقیه باید در چارچوب قانون به نتیجه آراء احترام بگذارند.