به گزارش پارس نیوز، 

حسینعلی امیری  معاون امورمجلس رییس جمهور با صدور پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی ریاست فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  خبری حزن انگیز و تاثر بار بود.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از مروجان مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام بودند. ایشان مجتهدی روشن ضمیر، عالمی ربانی، کارگزاری باوفا، فقیهی عالیقدر، عالمی عامل و شخصیتی امین و موثر در قوه قضاییه و عالمی فرهیخته و توانمند در شورای نگهبان بودند و منشا خدمات فراوانی گردیدند. شاگردی آن بزرگوار و همکاری در قوه قضاییه و شورای نگهبان برای اینجانب کلاس درس اخلاق و سیره مدیریت اسلامی بود.

صبوری، دلسوزی و وفاداری به آرمان‌های انقلاب از ایشان شخصیتی کم نظیر ساخته بود که همواره در طول دوران انقلاب مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و در راه تثبیت آرمان های انقلاب و توسعه تفکر اسلام رحمانی خدمات شایسته و فراوانی به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی داشتند.

اینجانب ضایعه ارتحال این روحانی جلیل القدر و استاد بزرگوار را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می نمایم.