«اوکتای اسداف» رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان که به تهران سفر کرده، عصر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند مناسبات دوجانبه و به ویژه همکاری‌های پارلمانی دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

اسداف بعدازظهر امروز نیز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار مشترکات بسیار زیاد تمدنی، فرهنگی، دینی، زبانی و قومی بین دو کشور را سرمایه بی نظیری برای توسعه و گسترش روابط خواند که می‌تواند به سود منطقه و توسعه آن باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است، افزود: ظرفیت‌های فراونی برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور وجود دارد که تسریع در فعال سازی  آن می‌تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش و برخی اقدامات کشورهای مخالف روابط دوستانه دو کشور برای ضربه زدن به مناسبات مستحکم تهران و باکو تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به صورت جمعی و با اتخاذ رویکردهای مشترک و مذاکره و تعامل نزدیک قابل تأمین است.

به گزارش فارس، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به دعوت علی لاریجانی و در رأس یک هیأت پارلمانی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و صبح امروز نیز با لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی قرار است در جریان این سفر دو روزه‌اش به شهر ارومیه نیز برود.