به گزارش پارس نیوز، 

امیر سرتیپ حاتمی با حضور در مراسم افتتاح و توسعه بخش‌های درمانی بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران وزارت دفاع با تشکر و قدررانی از زحمات پزشکان، پرستاران، مسئولان و کارکنان این بیمارستان گفت: کادر درمانی بیمارستان چمران تلاشگرانی هستند که در سنگر ارائه خدمات به نیرو‌های مسلح از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

وزیر دفاع با اشاره به قدمت این بیمارستان و زیر ساخت‌های محدود ساخته شده در سال‌های قبل گفت: بحمدا... با تلاش و کوشش مسئولان سازمان صنایع دفاع، بنیاد تعادن وزارت دفاع، گروه مهندسی و بهداشت و درمان وزارت دفاع، زیر ساخت‌ها و بخش‌های درمانی روز به روز متناسب با نیاز پرسنل نیرو‌های مسلح توسعه پیدا کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان مسئولیت خطیر بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران در امر خدمات دهی به نیرو‌های مسلح و خانواده آن‌ها اظهار داشت: کارکنان و خانواده نیرو‌های مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه و نیروی انتظامی انتظار دارند به سبب ماهیت وزارت دفاع که رسالت پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در بخش صنعت و خدمات را عهده دار است، خدمات ویژه و شایسته‌ای دریافت کنند و این موضوع وظیفه کادر درمانی بیمارستان چمران را دو چندان می‌کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه سلامت نیروی انسانی به عنوان مهمترین عنصر رزم در جنگ و دفاع از هر چیز دیگری مهم‌تر است افزود: نیروی‌های مسلح سرمایه‌های انسانی هستند که در دفاع از کیان ایران اسلامی مجاهدانه جانفشانی می‌کنند و بر این اساس شایسته است خدمات درمانی مطمئن و در شأن به آن‌ها ارائه شود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مسئولان درمانی نیرو‌های مسلح باید در کنار درمان «مدیریت راهبردی سرمایه‌های انسانی نیرو‌های مسلح» را نیز مد نظر قرار دهند گفت: عملکرد مناسب بیمارستان در بخش‌های مختلف باعث ایجاد انگیزه، افزایش اعتماد به نفس و کاهش دغدغه‌های سرمایه‌های انسانی در بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه بیمارستان و سایر بخش‌های خدماتی وزارت دفاع به عنوان نمادی از نیرو‌های مسلح در معرض دید عموم مردم قرار دارد خاطرنشان ساخت: انضباط، همت مضاعف، دلسوزی، تکریم و احترام خاص و همچنین عدالت در خدمات دهی به همه مراجعه کنندگان از مهمترین مواردی است که مسئولان بیمارستان و سایر بخش‌های ارائه کننده خدمات مردمی در وزارت دفاع باید سرلوحه کار خویش قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با بیان اینکه بخش‌های بیمارستان می‌بایست متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح تجهیز و به روز شود تصریح کرد: مخاطرات، اتفاقات و حوادثی که نیرو‌های مسلح را تهدید و با چالش مواجه می‌کند بسیار متفاوت‌تر از سایر مردم است. از این رو لازم است تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح به لحاظ تخصصی متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح باشد.

وزیر دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: افزایش امکانات، تجهیزات و توسعه زیر ساخت ها، و بهره مندی از منابع و سرمایه‌های مولد باید توام با کاهش هزینه و رعایت صرفه جوئی‌های مبتنی بر استاندار‌های اقتصاد مقاومتی باشد و به حمدا... امروز وزارت دفاع با صرفه جوئی ۶۲ درصدی در بخش آب و انرژی پیشگام عرصه استفاده بهینه و مصرف درست از منابع است.

وزیر دفاع در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های جدید و توسعه یافته بیمارستان فوق تخصصی چمران، چند مجتمع درمانی جدید الاحداث شامل بخش ناباروری، مرکز پایش سلامت، و بخش جدید مرکز فیزیوتراپی را افتتاح کرد.

گفتنی است پروژه‌های افتتاح شده شامل دو مجتمع به مساحت ۲۵۰۰ متر بنا شامل بخش‌های انبار بزرگ داروئی، استراحتگاه همراهان بیمار و پرستاران، پاویون پزشکان، سالن آموزش، بخش فیزیوتراپی، زنان و زایمان و نازائی و معاونت پیشگیری و ارتقاء سلامت و طب کار بوده است.