به گزارش پارس نیوز، 

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بررسی مقاومت مردم مظلوم یمن که با عنوان «انسانیت در خون» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: مردم مظلوم یمن امروز در حال قتل عام هستند و تحت بدترین شرایط زندگی می‌کنند. آنها زیر بمباران عوامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و عوامل منطقه‌ای آنها و سایر جنایتکاران هستند و آنها چون خودشان اهل جنگ نیستند ده‌ها گروه جنایتکار را استخدام کردند و به جان ملت مظلوم یمن ریختند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قطعنامه سازمان ملل تائید شد و آنها هم امضا کردند ولی شدیدترین بمباران‌ها ادامه دارد. امروز با دلارهای نفتی جهان شعار «اشدو علی الیمن» دارد محقق می‌شود و 160 هزار انسان بی‌گناه فقط به خاطر نداشتن غذا و دارو جان سپردند و هزاران نفر آواره شدند.

رحیم‌پور ازغدی‌ اعلام کرد:‌ امروز حدود 10 میلیون کودک در یمن در معرض بیماری وبا قرار دارد، 60 درصد مردم یمن غذا برای خوردن ندارند و 80 درصد به کمک‌های فوری و حیاتی احتیاج دارند. 58 درصد مردم آب آشامیدنی مناسب ندارند و سازمان ملل اعلام کرده بیش از 16 میلیون یمنی آب آشامیدنی مناسب ندارند.

وی تاکید کرد: حدود 15 میلیون یمنی از نظر بهداشت در وضعیت مناسبی قرار ندارند، 8 میلیون ونیم از حداقل امنیت غذایی محروم هستند و بین 11 تا 15 درصد مردم سوء‌تغذیه شدید دارند و 3 هزار و 600 کودک تاکنون قتل عام شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جنایاتی که در یمن صورت گرفته و موجب نابودی زیرساخت‌های این کشور شده، گفت:‌مردم یمن با دستان خالی در برابر قدرت و ثروت مردم منطقه و در راس آن رژیم خبیث آل سعود ایستادگی ،کردند. سنی و شیعه، شافعی و زیدی همه در کنار هم شعار مرگ بر آمریکا،‌مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند، روحیه و طرز تفکر آنها مانند نیروهای بسیجی ما در زمان جنگ است و تاکنون هم نزدیک به 8400 اسیر گرفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی‌ ادامه داد:‌مردم یمن به خصوص انصارالله یک قدم از شعارهای اصیل و انقلابی خود عقبنکشیدند و یک ذره شک و تردید در روحیه جهادی آنها به وجود نیامده و صریحا می‌گویند دشمن اصلی ما آمریکا و انگلیس است.

وی گفت: اگر می‌خواهید معنی حقوق بشر غربی را بدانید سری به یمن بزنید تا ببینید چه خبر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: یمن در تاریخ اسلام و ایران نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته و در اخبار آخرالزمان هم بسیار تعیین کننده خواهد بود. کسانی که جنبش مقاومت یمن را رهبری می‌کنند تمام زیر 40 سال دارند و 4 سال است که کشور را اداره کرده‌اند.حتی اگر بگوییم از برخی ما در اداره کشور موفق‌تر بوده‌اند، بی‌راه نگفته‌ایم.

رحیم‌پور ازغدی‌ تاکید کرد: قیام مردم یمن قیام صد در صد مشروع هم به لحاظ اسلامی و هم به لحاظ قوانین خود یمن و هم به لحاظ قوانین بین‌المللی است و در جوانان یمنی اثری از ترس و تردید دیده نمی‌شود و می‌گویند ما تا آخر ایستاده‌ایم. این مقاومت‌ها چیزی شبیه معجزه است و اغلب هم با پیروزی روبرو شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی شایعات تصریح کرد: مردم یمن معطل پول ایران نیستند و ایران هم پولی در یمن خرج نکرده رابطه مردم یمن و ایران رابطه هزار ساله است ما معتقدیم باید به مردم یمن حق انتخابات داده شودو همه اشغالگران باید یمن را ترک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌یمن یکی از ثروتمندترین کشورهاست ولی آن را به این روز انداختند. یمنی‌ها رهبری صالح، جوان، انقلابی و هوشمند دارند که تاکنون بارها امتحان پس داده است. صبر، قدرت، مقاومت و مدیریت و قدرت جهادی مردم یمن بی‌نظیر است. امروز یمن تحریم است نه اینجا که آخرین مدل‌های لوازم آرایش و گرانقیمت‌ترین ماشین‌های دنیا وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی‌ با بیان اینکه جنگ یمن فرسایشی شده و الان صحبت از شکست عربستان است، گفت: سعودی‌ها و صهیونیست‌ها مشترکا برای قتل مردم یمن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ برخی می‌گویند یمن به ما چه «مربوط» است ولی ما باید در مورد یمن به طور جدی فکر و برنامه‌ریزی کنیم. یمن یکی از بزرگترین تمدن‌های تاریخ است. به یمن به عنوان یک کشور حاشیه و فقیر نگاه نکنید. یمنی‌ها جزو ثروتمندترین مردم در تاریخ بوده‌اند و اولین حکومت اسلامی در خود مدینه اعرابی بودند که ریشه یمنی داشتند. در یمن شیعیان و اهل سنت همه عاشق اهل بیت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند امام نگفته که اسرائیل باید از بین برود، گفت: این چنین حرف‌هایی دروغ و تحریف است. امام گفت اسرائیل باید از بین برود.

رحیم‌پور ازغدی‌ گفت: اینکه می‌گویند از ایران موشک به یمن می‌برند،‌درست نیست. بنده شخصا از یمنی‌ها پرسیدم  و آنها گفتند که ما خودمان اینها را می‌سازیم، آنها خودشان از نظر علمی قوی هستند. البته هر جای دنیا اتفاق می‌افتد عده‌ای می‌گویند ایران کرده است. البته ایدئولوژی انقلاب اسلامی تاثیر داشته است.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی‌ها و سکوت برخی رسانه‌ها و جریان‌ها به کشتار مردم یمن گفت:  متاسفانه هزاران نفر در یمن قتل عام شدند و مردم به سختی زندگی می‌کنند. ولی برخی رسانه‌ها و افراد سکوت کرده‌اند و هیچ کدام برای مردم یمن شمع روشن نمی‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود:‌ امیدواریم دانشگا‌ه‌ها، حوزه‌های علمی، سازمان‌های مردم نهاد در ایران و سایر کشورها فعال شوند و صدای مظلومیت مردم یمن را به همه دنیا برسانند.