به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با اساتید و طلاب مدرسۀ علمیه نورالرضا (ع) مشهد گفت: اصل نظام طلبگی و حضور در حوزه، به عنوان جریان خدمتگزاری به پیامبر (ص) و مولا امام زمان (عج) است.

وی ادامه داد: فضای تحصیل برای رسیدن به نقطه‌ای از کمال است که در آن نقطه دارای حرفه و تخصّصی بشود. در رشته‌های دانشگاهی افراد درس می‌خوانند تا با گرفتن مدرک و احراز تخصص، شغلی را انتخاب کنند، ولی عرصه روحانیت مقامی غیر از این است و در این عرصه انسان باید اول انتخاب کند و بعد وارد طلبگی شود.

امام جمعه مشهد شغل طلبه را نوکری وجود مقدس امام زمان (عج) دانست و افزود: وقتی طلبه وارد خدمت به محضر آن حضرت شد، به سلسله‌ای از دانش احتیاج دارد و برای اینکه بتواند خوب خدمت کند باید درس بخواند. نوکر یعنی کسی که زمان ندارد، روز و شب ندارد و همیشه باید به انجام وظائف خود بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه طلبه باید تمام امکانات خود را وقف امام زمان (عج) کند، اظهار کرد: وقتی ملکی وقف شد تمام عایدات آن به موقوف علیهم تعلق می‌گیرد؛ یعنی طلبه نیز روی هیچ چیز غیر از خدمت گذاری مولا نباید فکر کند و البته آن حضرت زندگی او را از تمام جهات حتی از لحاظ مادی و معیشتی اداره خواهند کرد. اگر کسی خود را وقف خدمت به ایشان نماید هم از نظر معنوی و هم از نظر اجتماعی به موقعیت ممتازی نائل خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تشبیه وجود به نور در اشعار حاجی سبزواری و اینکه اختلاف نور قوی و ضعیف به خاطر شدّت یا ضعف اتصال به منبع نور است، خاطر نشان کرد: راه میان بر و جهشی ما، همان اتصال به وجود امام زمان (عج) است، زیرا آن حضرت والاترین فردی است که بیشترین اتصال به منبع نور و وجود را دارد و هیچ وجودی در عرصه هستی به این کیفیت نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، ارزش علم و اجتهاد و فضل را در بالابردن توان نوکری آن حضرت دانسته و اظهار کرد: امروز ما در موقعیت خاصی در خدمت آن حضرت قرار گرفته ایم که شاید از صدر اسلام تا به حال چنین موقعیتی پیش نیامده باشد، چراکه امروز همه قدرت‌های استکباری جهان با تمام توان علیه پیامبر (ص) اقدام می‌کنند تا اسلام را براندازند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: دشمنان از اسلام سیلی خورده و آن را مایه نابودی موجودیت خود می‌دانند و در این مقابله جهانی با پیامبر (ص)، فقط جبهه انقلاب اسلامی می‌باشد که با تمام قوا در حال جنگ با مستکبران است.

طبق گزارش حوزه، آیت الله علم الهدی در پایان به طلّاب سفارش کرد که خود را برای کاربرد بیشتر در جبهۀ انقلاب، در همه جهات و شؤون فکری علمی و معنوی مجهّز کنند و از همین الآن برای مبارزه و دفاع آماده باشند، چراکه باید در عرصۀ دفاع با کسانی که با همه قوا برای براندازی اسلام برنامه ریزی می‌کنند، محکم وارد شد.