به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیته سیاسی و نظامی کمیسیون از وضعیت عملکرد هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه شد.

وی افزود: در این گزارش عملکرد هیأت نظارت مورد بررسی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت مطرح شده بود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بعضی از کاندیداها که صلاحیت آنها رد شده بود درخواست مستندات کرده بودند که بعضاً مستندات به آنها داده می‌شود و بعضاً داده نمی‌شود.

امیرحسخانی خاطرنشان کرد: در این گزارش آمده بود که ترکیب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تنها از نمایندگان مجلس است که این محدودیت ایجاد کرده و شاید بهتر این باشد که ساختار تغییر کند و مرکز پژوهش و وزارت کشور نیز پیشنهاداتی در این راستا ارائه کرده‌اند.

وی افزود: نتیجه این بود که وضعیت فعلی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خیلی مطلوب نیست و باید تلاش کنیم شرایط را بهبود ببخشیم. چرا که همه اعضای آن از نمایندگان مجلس هستند و با توجه به اینکه مجلس امکانات و پرسنل بررسی‌کننده و عامل اجرایی ندارد و از این نظر محدودیت دارد در نتیجه صحبت این بود که بعضی از وظایف را ممکن است نتوانند انجام دهند و باید با یک دستگاه دیگر همراه و هماهنگ شوند و بعضی دستگاه‌های دیگر نیز به موضوع ورود پیدا کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: در نهایت بنا شد تا گزارش کمیته سیاسی در این باره به صحن کمیسیون ارائه شود و اعضای کمیسیون در رابطه با آن تصمیم بگیرند.