به گزارش پارس نیوز، 

میرحمایت میرزاده با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قرار بود در این جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش بررسی شود اما از آنجایی که تعداد امضاها به کمتر از ۱۰ عدد رسیده بود از دستور کار خارج شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مشکلاتی که در نحوه آزمون و پذیرش در دانشگاه آزاد وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: قرار شد سازمان سنجش گزارشی درباره آزمون های اخیر دانشگاه آزاد و نحوه پذیرش آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: همچنین جمعی از اعضای این کمیسیون اخیرا به کشور ایتالیا سفر کرده بودند که گزارشی از آن سفر ارائه کردند که حاکی از آن بود که مشکلات ارزی دانشجویان در خارج از کشور بسیار حاد است و بر این اساس قرار است ما با مسئولان وزارت خارجه و وزارت علوم در این باره جلساتی برگزار کنیم.

میرزاده افزود: همچنین طبق این گزارش ارائه شده برخی از معلمان در خارج از کشور بیش از ۹ ماه است که حقوق دریافت نکره اند و پیشنهاد اعضای کمیسیون آن بود که طرحی در کاهش اعزام معلمان به خارج از کشور ارائه دهند.

وی با اشاره به بررسی نحوه اداره بنیاد آرشام آموزش و پرورش در این جلسه تصریح کرد: این بنیاد قدیمی است و مشکلاتی در اداره آن وجود دارد که نمایندگان خواستار بررسی آن شدند و کمیته ای سه نفره برای رسیدگی به این موضوع مأموریت پیدا کردند.

میرزاده با اشاره به حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه غیردولتی در زاهدان گفت: این موضوع هم مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تا یکشنبه هفته آینده وزارت آموزش و پرورش گزارشی به ما ارائه کند.