به گزارش پارس ، به نقل ازخراسان:

تهران در شب آخر تبلیغات انتخاباتی بیدار بود

به گزارش خراسان از سطح شهر تهران، پایتخت ایران نیز ۲۴ساعت آخر تبلیغات انتخاباتی را با شور و هیجان بالایی سپری کرد و طرفداران نامزدها خصوصا جوانان و نوجوانان تا پاسی از شب با حضور در خیابانها، چهارراهها و میادین اصلی تهران به تبلیغ کاندیدای محبوب خود پرداختند؛ در واقع تهران در شب آخر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بیدار و زنده بود. امری که به خصوص در شهرستان ها نیز با توجه به رقابت جدی کاندیداهای شوراها نمود داشت.

* دیروز نیز در آخرین ساعات قانونی تبلیغات برخی کاندیداها تجمعاتی را در تهران و در میدان فلسطین، میدان ونک و ورزشگاه شهید حیدرنیا تدارک دیده بودند و در حالی که شایعاتی مبنی بر کناره گیری برخی کاندیداها از جمله ولایتی از شامگاه روز سه شنبه اوج گرفته بود علی اکبر ولایتی در مطلبی که سایت اطلاع رسانی وی منتشر کرده است تاکید کرد: تا آخر در صحنه انتخابات هستم و کنار نمی کشم. وی خاطرنشان کرد: قرار نیست در دو روز آینده به نفع کسی کنار بروم. سعید جلیلی نیز روز گذشته دوباره تاکید کرد درصحنه خواهم ماند.

*در کنار تبلیغات ریاست جمهوری، نامزدهای انتخابات شوراها نیز بر شور و حال این شب ها به ویژه شب آخر تبلیغات افزوده بودند و تقریبا بیشتر لیست های مطرح در انتخابات شوراها یکی از نامزدهای ریاست جمهوری را نیز برای حمایت انتخاب کرده اند جالب اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها که برای اولین بار با انتخابات ریاست جمهوری به صورت هم زمان برگزار می شود دو هفته بعد از تبلیغات ریاست جمهوری شروع شده اما به دلیل تنوع و تعداد بالای نامزدها توانسته شور انتخاباتی خوبی را به شهر تزریق کند.

*تقریبا در بیشتر بحثهای انتخاباتی که این روزها در تاکسی، اتوبوس، مترو و سایر اماکن عمومی و خانوادگی در تهران جریان دارد علاوه بر اعلام نامزد مطلوب خود و حمایت سخت و مستدل از این انتخاب، بیشتر مردم عقیده دارند که هیچ کدام از کاندیداهای موجود توانایی کسب بیش از ۵۰درصد آرا را در مرحله اول نداشته و انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. در این میان به گزارش مهر سرپرست مرکزافکار سنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه ۷۲.۴ درصد رای اولی ها تاکید کرده اند که قطعا در انتخابات شرکت می کنند و یا به احتمال زیاد در این عرصه حضور خواهند یافت، گفت: مطابق آخرین نظر سنجی صورت گرفته ۶۷.۷ درصد از مردم به صورت قطعی یا به احتمال زیاد در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

*استفاده برخی کاندیداها از رنگی خاص نیز جلب توجه می کرد؛ هواداران کاندیداها با حضور در خیابان به صورت سواره یا پیاده با حمل نمادها و پارچه های رنگی سعی در جلب نظر سایر مردم داشتند.

آخرین سفرها و نشست های کاندیداها

نامزدهای انتخابات دیروز از آخرین دقایق فرصت قانونی تبلیغات استفاده کردند تا شاید بتوانند به تعداد آرای خود اضافه کنند. دیروز همچنین ستادهای برخی نامزدها هم برنامه های گروهی داشتند. تسنیم خبرداد که سید محمد غرضی روز گذشته به جمع مردم اصفهان رفته بود. او در این جمع گفت: مردم نباید چک سفید دست کسی بدهند که زمانی که رئیس جمهور می شود دیگر نظارتی بر اعمال آن نداشته باشد. از مردم تقاضا دارم نظارت اجتماعی بر کاندیدای منتخب خود داشته باشند. سعید جلیلی هم که تسنیم نوشت دیروز هوادارانش همایش انتخاباتی او را در ورزشگاه شهید حیدرنیا برگزار کردند، ظهر دیروز در پاکدشت گفت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که نه فقط گرانی و تورم و بیکاری در کشور حل شود، بلکه در حل این مسائل به الگویی برای کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی تبدیل شویم. محسن رضایی هم دیروز نشست خبری برگزار کرده بود. او دراین نشست با بیان این که من تا آخر هستم و کناره گیری نمی کنم گفت: حضورم از اول جدی بوده و به هیچ وجه کناره گیری نمی کنم. به گزارش فارس وی افزود: نتیجه انتخابات هرچه باشد، تمکین می کنم. علی اکبر ولایتی هم که دیروز برخی گمانه زنی ها و خبرهای تایید نشده از انصراف وی حکایت داشت به تسنیم گفت که « براساس عهد و پیمانی که با ملت شریف ایران داشته و دارم با رعایت اصول اخلاقی تا انتها در صحنه خواهم ماند. » هم چنین به گزارش ایسنا اودر آخرین روز مهلت تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به گیلان سفر کرد. هواداران محمدباقر قالیباف هم دیروز در میدان فلسطین تهران گرد هم آمده بودند. به گزارش نسیم او در جمع هوادارانش گفت: ۲۴ خرداد روز خداحافظی اختلاف، کینه ورزی، بداخلاقی و دروغ با این کشور است. به گزارش رنجبرخبرنگار خراسان حسن روحانی نیز دیروز در جمع چند هزار نفری طرفداران خود در مشهد تاکیدکرد: با اتحاد و انسجام می توانیم کشور را به مرز توسعه برسانیم.

فرمانده ناجا: برگزاری تبلیغات و میتینگ های انتخاباتی با کمترین حاشیه همراه بود

در همین حال سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی از برگزاری آرام و کم هزینه میتینگ ها و اجتماعات کاندیداها و آمادگی و هوشیاری ناجا برای هر حادثه احتمالی خبرداد. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه کارکنان انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی برای هر حادثه احتمالی آماده و هوشیار است، تصریح کرد: تبلیغات نامزدها و کاندیداها و نیز میتینگ و اجتماعات آنان خوشبختانه آرام و بدون کمترین حاشیه بود. وی افزود: شواهد و نظر سنجی ها نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند.

وزیر کشور: ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است

به گزارش تسنیم، مصطفی محمدنجار وزیر کشور نیز از آمادگی دستگاه های اجرایی برای برگزاری پرشور انتخابات خبر داد و افزود: ۲۰ هزار شعبه اخذ رای و افزایش تعداد آن به حدود ۶۰ هزار شعبه و وجود بیش از ۱۲۵ هزار صندوق اخذ رای از اقدامات وزارت کشور در راستای برگزاری انتخابات است.

رسانه های جهان در کم تر از ۴۸ ساعت مانده به شروع انتخابات ایران چه می گویند؟

العربیه با عنوان" پروسه رأی گیری در انتخابات ایران" نوشت: ایرانیان سراسر جهان برای دادن رأی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری آماده می شوند. واشنگتن پست نیز در گزارشی با تیتر" اسرائیل انتخابات ایران را با احتیاط ملاحظه می کند" به انتخابات ایران پرداخت. در گزارش آمده است: " اسرائیل ناچار است تا خود را نسبت به این موضوع قانع کند که دولت جدیدی در ایران به روی کار خواهد آمد که کماکان از مسائل هسته ای دفاع می نماید. " از سوی دیگر رسانه های صهیونیستی با پخش مناظره های تلویزیونی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران، رویکرد نامزدها در خصوص مسأله هسته ای را در کانون توجه خود قرار دادند. گزارشگر کانال ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از مناظره های تلویزیونی خود، رویکرد خود را در خصوص برنامه هسته ای بیان کردند. صدای آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرد: " آیا در پی انتخابات ایران بحث هسته ای داغ می شود؟ " . سی بی اس، رویترز و الشرق الاوسط نیز در گزارش های جداگانه ای به کاندیداهای انتخابات ایران پرداختند و نیز تحلیل های متفاوتی را نسبت به کناره گیری کاندیداها مطرح کردند.

دعوت احزاب، سازمان ها و نهادها از مردم برای حضور در انتخابات

در این ارتباط سازمان ها، نهادها و ارگان های کشوری و لشکری، تشکل های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با صدور بیانیه های جداگانه و شخصیت های مختلف در سخنانی ضمن دعوت گسترده از امت شهید پرور ایران خواسته اند با حضور پرشور و معنادار خود به آرمان های والای انقلاب اسلامی و اندیشه های تابناک حضرت امام خمینی (رحمةا… علیه) مهر تأییدی دوباره زنند. در این ارتباط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت خارجه، جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران، مجمع روحانیون مبارز، شورای خلیفه گری ارامنه، جامعه مهندسان مشاور ایران، جمعیت جوانان، ۱۰ هزار بانوی فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی، فرزندان شاهد ایران اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، کارکنان صنعت دفاعی و جبهه متحد زنان ایران اسلامی نیز در بیانیه های جداگانه ای از مردم برای حضور پرشکوه در انتخابات دعوت کردند. رئیس مجلس نیز تأکید کرد: انتخابات ستون اصلی نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی است.