به گزارش پارس نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۲۷ آذر ۹۷) گفت: امروز وضعیت معیشت مردم اصلا مناسب نیست و بسیاری از خانواده‌ها با کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌هایشان کاهش پیدا کرده و مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده است. مجلس می‌تواند نقش‌آفرینی کند و مشکلات را به حداقل برساند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، مجلس باید اقدام جدی در جهت رفع مشکلات مردم را صورت دهد و در بودجه سال ۹۸ توجه به خانواده‌های کم‌درآمد از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی،‌ فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان و نیروهای مسلح را در نظر بگیرد و برای اجرای طرح تحول سلامت که اجرای نادرست آن هزاران میلیارد تومان بدهی به بار آورده و باعث بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های بیمه شده است فکر اساسی کند، در غیر این صورت در سال ۹۸ باز هم باید شاهد فقیرتر شدن فقرا و سرمایه‌دارتر شدن سرمایه‌داران باشیم. 

وی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین خوب مجلس بود، اما متأسفم برای کسانی که برای دور زدن قانون به سراغ ولی فقیه رفتند و به قول مقام معظم رهبری «اینها حکم ولایت فقیه به یادشان افتاد»، چرا در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دستگاه‌ها اینقدر پیشقدم نیستند، اما برای گرفتن مجوز نگهداشتن دوستان و رفقای هم‌حزبی خود در دستگاه‌ها سر و دست می‌شکنند. 

امیرآبادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به مسئولان اعتماد دارند اما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کرد، واقعا با رفتن دو معاون وزیر چه ثلمه‌ای به اسلام و انقلاب وارد می‌شد؟ چرا باید درخواست مجوز برای مدیرکل صدا و سیمای استان‌ها بشود، در حالی که در آن استان‌ها، استاندار و شهردار مرکز آن استان به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان خداحافظی کردند. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ بیاید در همه جا به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم و اگر منویات ایشان عملیاتی شود، قطعا خیلی از مشکلات کنونی کشور را نداریم. ببینید در نیروهای مسلح که منویات ایشان عملیاتی می‌شود ما چه پیشرفت‌هایی داریم؟ اما چرا در خودروسازی و اقتصاد اینقدر مشکل داریم؟ چون توجه نشده است و جناح‌بازی و سیاست‌بازی نمی‌گذارد. 

وی افزود: امروز خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت شده است، در واگذاری‌ها اهلیت را در نظر نمی‌گیرند، واگذاری‌ها به نفع مردم نیست، من از وزیر اقتصاد می‌خواهم به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده و تغییرات لازم را در این بخش به عمل آورد. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه به خاطر مبارزه با مفسدین تشکر می‌کنم، اما ضرورت دارد با دانه درشت‌ها و مسببین اصلی آنها که تصمیمات غلط گرفته‌اند و باعث کاهش سرمایه مردم شده‌اند و تعدادی را سرمایه‌دارتر کرده‌اند برخورد جدی و بدون تعلل صورت گیرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کشور جولانگاه نوکیسه‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها،رانتخواران، آقازاده‌ها، دامادها، عمه‌زاده‌ها، خاله‌زاده‌ها و اقوام و فامیل برخی از مسئولین شده و باید در واگذاری پُست‌ها به شایسته‌سالاری و سوابق افراد توجه کرد، نه به ارتباط با فلان مقام، مسئول، وزیر و وکیل.

وی افزود: بخش عمده‌ای از گرانی‌های امروز دست دولت بوده و هست، اکثر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که مواد اولیه کارخانه‌ها را تولید می‌کنند، تنها دراختیار چند وزیر بیشتر نیست و باید دولت در تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها اقدام کند تا این مشکلات و گرانی‌ها به وجود نیاید. 

امیرآبادی خاطرنشان کرد: سؤال مردم از ما این است چرا باید با ارزان شدن دلار،‌ اجناس ارزان نشود و تازه گران‌تر هم بشود، آیا مقصر وزرایی نیستند که پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در دست آنهاست؟ وزرای رفاه، صنعت، دفاع و نفت وزرایی هستند که بخش عمده‌ای خصولتی‌ها زیر نظر و دست اینهاست. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنظیم بازار و کنترل و نظارت بر آن، آن هم مشکل دیگری است که در کشور وجود دارد، تنظیم بازار و کنترل نظارت بر کالاها کجاست؟ 

وی افزود: از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم نسبت به شفافیت حقوق مسئولین و مقامات جهت اطلاع مردم و اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در این باره اقدام کند. 

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم و باید ضمن تقویت این امر مهم در مقابل کجروی‌ها انحرافات و فساد بایستیم و با آن مبارزه کنیم.