به گزارش پارس به نقل ازمهر، عصر چهارشنبه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع برخی از سیاسیون و گروهی از خبرنگاران گفت: در میان کاندیداها افرادی هستند که رای مردم را تزئینی می دانند این درحالی است که اگر امروز به حرفهای امام درست عمل می شد هیچ کشوری به خودش اجازه نمی داد تا ایران را کشوری عقب افتاده محسوب کنند. حرف امام این بود که میزان رای ملت است و حتی جمهوری اسلامی ایران را هم به رفراندوم گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما می توانستیم در دنیا به وسیله یک سیاست خارجی خوب و موکراسی سرافراز باشیم.

آیت الله هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی را جمعی از نخبگان کشور نوشتند البته پس از گذشت این سالها ایرداتی در قانون وجود دارد که امروز نوبت اصلاح آن نیست و هنوز وقتش نرسیده است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به انتقاد و اعتراض یکی از خانمهای مجلس مبنی بر اینکه خانمها را جزء رجال سیاسی محسوب نمی کنند و حقوق آنها ضایع شده است گفت: اگر زنان تشکیلات نیرومندی داشته باشند و کاندیداهایی را معرفی کنند قطعا بخشی از مجلس را به دست می گیرند ولی خود جامعه زنان هم به نامزدهای خودشان رای نمی دهند و این یعنی اینکه اول خودتان در این خصوص فرهنگ سازی کنید.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و همه مردم باید همت کنند تا انتخابات به درستی برگزار شود الحمدالله تمام سلیقه ها در میان نمایندگان وجود دارد از کسی که رای مردم را تزئینی می داند تا نمایندگانی که احساس می کنند کشور نیاز به تغییر دارد البته برخی از مردم هنوز تردید دارند که در انتخابات شرکت کنند یا نکنند من به آنها می گویم که بروید رای بدهید.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: رای من آقای روحانی است و نظرسنجی ها نشان می دهد ایشان از همه جلوتر هستند مردم مایوس نباشند و با نشاط وارد میدان شوند و با صندوق رای قهر نکنند.

یکی از حاضران در مورد کناره گیری عارف و کاندیداتوری ولایتی سئوال کرد که آیت الله هاشمی پاسخ داد: آقای عارف مانند من رئیس جمهور محبوب خواهد ماند. آقای ولایتی را هم قبول دارم هم سالم است و هم با تجربه ولی رای من روحانی است.