به گزارش پارس نیوز، سید قاسم جاسمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷) گفت: ما نمایندگان در جلسات علنی و غیر علنی مجلس باالتفاق در جریان مسائل و مشکلات کشور هستیم اما متأسفانه من در دولت جمهوری اسلامی اراده‌ای برای حل مشکلات نمی‌بینم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به شرایطی که ما در حال حاضر در دنیا داریم اقتصادما هجدهمین اقتصاد جهان است و ۹ درصد از منابع طبیعی دنیا در اختیار ایران قرار دارد و معادن، فلزات، نفت و گاز ما و آب‌های سرشاری که در مرزهای ما وجود دارد زبان‌زد خاص و عام است اما متأسفانه بیکاری و نارضایتی مردمی اختلاف مسئولین کشور، فشار تحریم‌ها، بیکاری جوانان و مشکل ازدواج جوانان را داریم، ما ۱۴ میلیون جوان را داریم که از سن ازدواجشان گذشته است.

وی افزود: متأسفانه ما می‌بینیم که بعضی از وزرا مانند آقای زنگنه که همشهری خود ما هست بجای اینکه در نگرانی برای رفع مشکلات جوانان کشور و رفع مشکلات جوانان استان خود را داشته باشد ، افرادی که از این مجلس نتوانستند رأی اعتماد بگیرند همانند آقای کرباسیان را بدون هیچ تخصصی در پست مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران وا می‌دارد که جای تأسف است. اگر آقای کرباسیان خوب بود که می‌توانست در وزارت اقتصاد منشأ اثر باشد.

جاسمی خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم جوانانی که تحصیلات عالیه حداقل کارشناسی ارشد دارند به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند و در مقابل می‌بینیم داماد آقای رئیس جمهور باید وزیر صنعت شود و من برای وزیری همچون آقای رحمانی تأسف می‌خورم که یک همچین کاری را انجام داده است. آقای وزیر صنعت شما به جای اینکه دنبال صنعت و معدن کشور و ارتقاء سطح بازرگانی کشور باشید به دنبال این هستید که آقای رئیس جمهور دامادش را به شما معرفی کند یا شما یکجانبه وی را معرفی کنید وقتی هم که لو رفت بگویند که آقا رئیس جمهور نظر نداشته.

وی افزود: این قومی و قبیله گرایی‌هایی که در دستگاه‌های دولتی است از دید و منظر مردم فراموش نمی‌شود. ما جوانان زیادی را داریم که لیاقت و شایستگی‌ها را دارند اما متاسفانه ۲۰۰ نفر از مسئولین کشور به صورت خصوصی و مثل اختاپوس بر روی جمهوری اسلامی ریخته‌اند که هر زمانی هم یک مقدار فشاری به آنها وارد شود کشور را رها کنند و بروند و خانواده‌هایشان آن طرف مرزها زندگی و تحصیل می‌کنند پس کجاست مردمی که در انقلاب نقش داشتند، پس کجاست مردم و جوانانی که خون دادند و خانواده‌هایی که ۴ یا ۵ نفر از اعضایشان به شهادت رسیده‌اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در بخش خصوصی‌سازی وقتی ما با وزرای فعلی صحبت می‌کنیم می‌گویند فردی به نام آقای جهانگیری پشت کسی که مسئولیت بخش خصوصی‌سازی را دارد هست. چه دلیلی دارد که یک پالایشگاه مهم بعد از پالایشگاه آبادان در کرمانشاه به سمن بخث فروخته شود و الان هم بعد از گذشت یکسال و نیم از زمان تحقیق و تفحص نتیجه کار تحقیق مشخص نشده باشد. ای نمایندگانی که ادعا دارید و به خودتان جرأت می‌دهیم داخل محافل و مجامع مردمی بروید، نتیجه کار تحقیق و تفحص کجاست و الان هم که در کمیسیون‌های اقتصاد و انرژی است چرا کار را انجام نمی‌دهید.

وی ادامه داد: این آقا به دنبال پتروشیمی کرمانشاه می‌رود، مگر می‌شود یک فردی یک کالای اساسی و استراتژیک مثل نفت و گاز پتروشیمی در اختیارش باشد.

جاسمی خاطرنشان کرد: شهری که مثل کرمانشاه ۱۳۰۰ بار مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفته چرا نباید منطقه جنگی محسوب شود، از سوی دیگر بروید وضعیت نامناسب زلزله‌زدگان در کرمانشاه را نگاه کنید، به خدا وضعیت اردوگاه‌های فلسطینی از وضعیت اسکان مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه بهتر است و وضعیت به شدت نابسامانی دارند. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت نمی‌تواند بحث همسان‌سازی مصوب در قانون برنامه ششم را اجرا کند ما هر وقت به حوزه انتخابیه می‌رویم به خاطر بی‌کفایتی مسئولین کشور و مدیران دولتی سرمان را پایین بیاندازیم. حدود ۳ سال از عمر دولت باقی مانده نمایندگان از نظر شرعی و قانونی موظف هستند که عدم کفایت ریاست جمهوری را کلید بزنند و شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کنند به خدا قسم زندگی کردن در این مملکت برای مسئولین دیر وجودی ندارد.