به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی امروز (یکشنبه، 25 آذر) پارلمان، گفت: در این جلسه، آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره پیش‌‌بینی‌‌های دولت در بودجه سال 98 و نواقص آن گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 98 که تقدیم مجلس کرده، بعضی از چارچوب‌های قانونی را رعایت نکرده است، به طوری که پیش‌بینی‌های دولت با قانون برنامه ششم توسعه و اسناد و قوانین بالادستی منطبق نبوده است که قرار شد، این نواقص اصلاح شود.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که بودجه می‌بایست با قوانین برنامه و اسناد بالادستی منطبق باشد. بر این اساس قرار شد، دولت مجددا لایحه بودجه سال 98 را بررسی و اصلاح، سپس تقدیم مجلس کند.

حجت‌الاسلام سلیمی به یکی از نواقص و تخلفات دولت در تنظیم بودجه سال 98 اشاره و تأکید کرد: به عنوان نمونه، می‌بایست طبق قانون برنامه ششم توسعه، حداقل 34 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود، اما دولت در لایحه بودجه سال 98، این میزان را به 10 درصد کاهش داده است که این نقض و خلاف قانون است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: 900 هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان در کشور وجود دارد که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود؛ اینها بحث‌هایی بود که در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد.