به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری پی تی آی نوشت، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در میان قانون گذاران آمریکایی گفت: منطقه بی ثبات خواهد شد. گمان می کنم مشکلاتی در مرز پاکستان به وجود بیاید.

دمپسی اعلام کرد: تفاوت بین برد و باخت یقینا آن چیزی است که ما بین حال و پایان ۲۰۱۴ انجام می دهیم؛ همچنین تعهداتی که ما از آن پس خواهیم داشت.

در جریان جلسه اجتماع کنگره، سناتور لیندزی گراهام گفت: ما پس از سال ۲۰۱۴ احتیاج به صد هزار سرباز در افغانستان نداریم. من گمان می کنم ما تنها احتیاج داریم نیروهایی باقی بمانند که اعتماد و توانایی هایی که افغان ها ندارند حفظ کنند تا بتوانیم این جنگ را به خوبی به پایان ببریم.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان مولفه اصلی است، زیرا درباره اعتماد است، درباره خود حکمرانی است، درباره حقوق است.

دمپسی نیز عنوان کرد، پس از مشکلات اخیر در روابط با پاکستان، آمریکا در حال احیای دوباره روابط است.

وی اظهار داشت: وقتی من سال گذشته کارم را شروع کردم، تاثیرات درگیری مرزی نوامبر ۲۰۱۱ با پاکستان هنوزبه قوت خود باقی بود و تنش ها پس از حمله به مقر" اسامه بن لادن" مانند هر زمانی زیاد بود. تعامل غیرنظامی- نظامی سنجیده، اما ادامه دار با رهبران پاکستان منجر به بازگشایی خطوط بزرگ ارتباطی در ژوئیه ۲۰۱۲ شد. ما به تدریج در حال ایجاد روابطمان با پاکستان هستیم - همان گونه که اخیرا در امضای سند مرزی سه جانبه برای استانداردسازی عملیات تکمیلی برون مرزی بازتاب یافت، این کار را پس از انتخابات تاریخی ماه گذشته پاکستان با رهبران جدید این کشور انجام خواهیم داد.