به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری در میدان تقسیم استانبول که از ظهر سه شنبه شدت گرفته و تا نیمه شب چهارشنبه ادامه یافت، با متفرق شدن تظاهرکنندگان پایان یافت.

بنا به گفته منابع ترکیه ای پلیس ترکیه توانست تظاهرکنندگان میدان تقسیم را با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متفرق کند که در این بین ده ها تن نیز بازداشت و نزدیک به ۱۰۰ تن نیز زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد: پلیس ضد شورش ترکیه آخرین گلوله های گاز اشک آور خود را در ساعت ۳ بامداد به وقت گرینویچ شلیک کرد و پس از این ساعت درگیری میان دو طرف مشاهده نشده است.

این در حالی است که کامیون های شهرداری استانبول موانعی را که تظاهرکنندگان در میدان تقسیم ایجاد کرده بودند جمع آوری کردند و این میدان تقریبا به حالت عادی خود بازگشته است.

در همین حال، صدها مخالف ترک در پارک گزی همچنان تحصن کرده اند و نیروهای ضد شورش ترکیه نیز در مقابل مرکز فرهنگی آتاترک در اطراف میدان تقسیم مستقر هستند.

شهرهای استانبول و آنکارا روز سه شنبه شاهد درگیری میان مخالفان رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و نیروهای امنیتی بود که در این بین ده ها تن از جمله ۷۳ حقوقدان ترک بازداشت شدند.

این در حالی است که قرار است اردوغان امروز (چهارشنبه) با نمایندگان مخالفان در میدان تقسیم دیدار کند.

وی در سخنان روز سه شنبه خود در جمع نمایندگان حزبش در پارلمان تاکید کرده بود که به هیچ وجه اجازه برگزاری تظاهرات خارج از قانون را نمی دهد و با جدیت در مقابل مخالفان خواهد ایستاد.