محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس ضمن رد سیاسی خواندن استیضاح وزیر علوم تاکید کرد: اتفاقات بسیار تاسف باری در دانشگاه‌های کشور در حال رخ دادن است و تمامی آن‌ها ناشی از ضعف مدیریتی حاکم بر این وزارت خانه مهم و حساس است.

وی در ادامه تاکید کرد: عزل و نصب‌هایی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد که به هیچ وجه مورد تایید حتی نزدیکان دولت نیز نبوده و موجب تضعیف این نهاد گشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش که رکن اصلی پویایی و نمود رشد در این وزارت خانه می‌باشد به نحوی پیش می‌رود، گویا به کلی تعطیل شده و هیچ اهتمامی برای رسیدن به اسناد بالادستی دیده نمی‌شود.

رضایی در ادامه مطرح کرد: بخش عمده‌ای از اساتید دانشگاه‌های فنی حرفه ای به صورت حق التدریسی می‌باشند که باید در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌شد که متاسفانه هیچ تلاشی برای رفع مشکل این عزیزان زحمت کش صورت نگرفت.

ایشان خاطر نشان شد: دو فراکسیون مهم مجلس برای استیضاح ایشان اهتمام دارند فکر می‌کنم همین دلیل برای استیضاح وزیر کافی می باشد چرا که چنین اجماعی تا کنون در این مجلس بر روی یک موضوع دیده نشده است.

ایشان در پاسخ به زمان حضور وزیر در مجلس برای استیضاح تاکید کرد: نامه استیضاح هفته گذشته با بیش از 70 امضا تقدیم هیئت رئیسه شده و قانونا وزیر تا قبل از پایان آذر ماه باید برای پاسخ به سئوال نمایندگان به صحن بیاید.