به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، « علی العشیری» عضو شورای مرکزی جمعیت وفاق بحرین در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: نقض قوانین بین المللی و اصول انسانی و دینی از سوی رژیم بحرین مربوط به برهه اخیر نیست بلکه از روزی که مردم خواستار مطالبات مشروع خود شده اند آل خلیفه همه حدود و قوانین را زیر پا گذاشته و هنوز هم سیاست سرکوب مخالفان ادامه دارد.

وی افزود: هنوز حملات ناگهانی به منازل مردم و اصرار به ویران نگهداشتن مساجد و بازداشت زنان و کودکان ادامه دارد.

عضو شورای مرکزی وفاق خاطرنشان کرد: هنوز احکام ظالمانه دادگاه ها و جلوگیری از درمان زندانیان به خصوص کسانی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند ادامه دارد و ما در برابر نقض آشکار قوانین بین المللی قرار داریم.

العشیری درباره اوضاع سیاسی بحرین نیز گفت: آل خلیفه نمی خواهد بحران را از طریق سیاسی و مسالمت آمیز حل وفصل کند بلکه خواهان ادامه سیاست سرکوب و راهکار امنیتی است.

درهمین حال، خبری دیگر از بحرین حاکی است که شیخ حسن المشیمع از رهبران برجسته انقلابیون بحرینی با وجود ابتلا به سرطان بیش از ۳ ماه است که در زندان های رژیم آل خلیفه از خدمات درمانی محروم شده.

خانواده حسن المشیمع تأکید کردند که خبر رسانه های رژیم بحرین مبنی بر درمان وی در زندان واقعیت ندارد.

وی که به حبس ابد محکوم شده، بیش از ۳ ماه است که از مراجعه به بیمارستان، انجام آزمایش پزشکی و درمان بیماری سرطان محروم شده است.

این رهبر انقلابیون بحرینی همچنین از دیدار خانواده و وکیلش محروم شده است.

این دومین بار است که رسانه های وابسته به آل خلیفه خبر ادامه درمان المشیمع در زندان را منتشر می کنند.

خانواده المشیمع می گویند آل خلیفه با انجام آزمایش های پزشکی برای جراحی وی مخالفت کرده و مسئولان زندان از رساندن داروهای لازم به مشیمع خودداری می کنند.

خانواده المشیمع می گویند به دلیل ممنوع بودن دیدار با وی، هیچ اطلاعاتی از وضعیت جسمانی او ندارند.

بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان های طولانی مدت برای آنها بریده اند.