به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت شکی ندارد ایران به تعهدهای بین المللی خود درباره منع گسترش سلاح های هسته ای پایبند است.

وی، البته افزود، نمی توان نگرانی های منطقه ای و بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران را نادیده گرفت.

آقای پوتین که کشورش یکی از کشورهای گروه ۱+۵ در مذاکره با ایران پیرامون برنامه هسته ای این کشور است، همچنین گفت تهدیدهای ایران علیه موجودیت اسرائیل پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور روسیه گفت: « شک ندارم ایران به پیمان های بین المللی اش در این موضوع پایبند است چون هیچ مدارکی برای رد این موضوع وجود ندارد. »

وی افزود: « ایران در منطقه ای بسیار متفاوت قرار دارد و وقتی ما از ایران می شنویم که ممکن است اسرائیل را نابود کند، آن را کاملا غیرقابل قبول می دانم. این کار مفید نیست. »

امریکا، اسرائیل و شماری از متحدان آن ها بارها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای اش متهم کرده اند و این اتهامات بی اساس را دستاویزی برای تحمیل تحریم های غیرقانونی به جمهوری اسلامی قرار داده اند.

ایران ضمن رد قاطعانه اتهامات، می گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلا ح های اتمی (ان پی تی) و عضوی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این به رغم بازرسی های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران تاکنون مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته ای جمهوری اسلامی به سوی اهداف نظامی یافت نشده است.