به گزارش پارس نیوز، سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز (سه شنبه 13 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: آقایانِ مسئول، نمایندگان محترم، آیا اعتماد به نهادهای بین المللی که سلطه استکبار بر ارکان آن "اظهر من الشمس" است و انکار عملی آیه نفی سبیل و استقلال از ولایت کفار، آن هم از نوع حربی نشان از تکذیب آیات الهی و احکام نورانی قرآن ندارد؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بیان کرد: آیا هرکجا منویات ولایت که ترجمان دینداری است را عملیاتی کرده اید، نصرت الهی هویدا نشده است؟ پس چرا دل به ساحت نجس العین کفر استکباری و طاغوت سپرده و خود را از تاج بندگی الله مبری نموده اید؟ آیا در همین حادثه تروریستی اهواز نگاه و دید غرب ملحد در باب تروریسم را درک نکرده اید؟

وی افزود: بعضی اصرار بر پیوستن به معاهده ننگین CFT دارند، بدا به حال قومی که برای خوشایند اربابان ضلالت، ارکان اقتدار نظام اسلامی و امنیت آن را مفت چنگِ چنگال دشمنان اسلام قرارداده‌اند.

ابطحی ادامه داد: آقای ظریف اصلا حق با شماست و ما دچار پولشویی گسترده هستیم، پس چرا کارتل های بزرگ جهانی مواد مخدر و تجارت اعضای بدن و تجارت زنان و کودکان، به جای ایران در بانک های سوئیس سرمایه گذاری می کنند؟ پس چرا کسی با سوئیس به عنوان مرکز پولشویی دنیا کاری ندارد؟.

قانون داخلی مبارزه با پولشویی خودمان را اجرا کنیم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فرضا که ما دچار پولشویی هستیم، چرا دیگران باید این مشکل را برطرف کنند، مگر ما عاجز هستیم که قانون داخلی مبارزه با پولشویی خودمان را مصوب 86 و اصلاحات بعدی آن را اجرا کنیم. نکند، در تفکر شما و امثال همتایان شما، ایرانی ها ملت عاجز و سفیهی هستند که توان اداره کشور خود را ندارند و خارجی ها باید آن ها را اداره کنند تا آدم شوند، قاجارها و پهلوی ها با همین تفکر مستشاران خارجی را به ایران مسلط کردند.

وی افزود: مشاور ارشد کدام وزیر در امر پولشویی که سعی بلیغ در اجرای، توصیه های گروه اقدام مالی FATF با سوء استفاده از سربرگ اداره مبارزه با پولشویی ایران در خواست اقامت در کانادا را می کند؟ رابعا رئیس شورایعالی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا جز رئیس جمهور است؟.

اظهارات ظریف در مورد پولشویی فرار روبه جلو بود

ابطحی اظهار داشت: آیا یکی از وظایف وزارت اقتصاد، مبارزه پولشویی نیست؟ آیا وزارت اطلاعات وظیفه ای ندارد؟ پس اظهار نظر حضرتعالی جز سیاست فرار به جلو نیست؟.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای ظریف آقای روحانی حدیث «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» رانشنیده اید؟ آیا فریاد مظلومه یمن، نیجریه، میانمار را نمی شنوید؟ چرا وزارت خارجه که مسئول سیاست خارجی است، تحرکی در رابطه با این جنایت ها انجام نمی دهد؟ تا کجا و تا کِی باید سیاست وادادگی در برابر غرب را ادامه دهیم. ذلت تا کجا؟ تحقیر تا کجا؟ وزیر گستاخ انگلستان پلید آزادانه به ایران بیاید و توهین کند و برگردد و کک شما هم نگزد؟

وی با بیان اینکه آقای ظریف واقعا بر این باورید که آمریکا چون برجام به نفع ایران بود از این توافقنامه خارج شد؟، افزود: آیا به این خاطر خارج نشد که می‌دانست چه آمریکا در برجام بماند و چه نماند، ایران در برجام می ماند و شما جرات اجرای ماده 37 قرارداد برجام را ندارید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در رتبه بندی معلمان  نامه ای با 160 امضا به رئیس جمهور نوشته شد، این را مخصوصا کمیسیون تلفیق جدی بگیرد. آموزش و پرورش را دریابید، معلمان زیادند ولی زیادی نیستند. والله سرمایه گزاری در آموزش و پرورش منتهی به سود کلان در آینده خواهد شد.

شفافیت را از مجلس شروع کنیم

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آقای رئیس مجلس چرا تحقیق و تفحص از مجلس اجرائی نمی‌شود؟ ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس گرد می‌خورد؟ ما شفافیت را از مجلس شروع کنیم. سفرهای خارجی ، انعقاد قرارداد با پیمانکارها، انتصابات و استخدام ها در مجلس ، خبرگزاری خانه ملت، مرکز پژوهش های مجلس مواردی هستند که باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرند، چرا از خودمان شروع نمی کنیم؟ چرا انقدر تحقیق و تفحص معطل مانده است؟.

وی افزود: تنباکوکاران خمینی شهر، خسارت دیده‌اند، هر کیلو تنباکوی طلای ایران، توسط شرکت دخانیات به مبلغ 40 دلار بفروش می‌رسد و فقط 40 هزار تومان به کشاورز می دهند.

هیات تطبیق مصوبات مجلس مصوبه دولت در مورد حذف بیمه تکمیلی ایثارگران را باطل اعلام کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه بیمه تکمیلی ایثارگران، حذف شده است، گفت: آیا این مجلس، مجلس مدرس است، آیا مجلس در راس امور است؟ هیات تطبیق مصوبات مجلس، این  مصوبه دولت را باطل اعلام کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرمودند، ترتیبی اتخاذ شود تا برخی مدیران بی جایگزین حفظ شوند ولی این فرمایش رهبری نباید به گونه ای تفسیر شود که منجر به مشکلات دیگری شود.