به گزارش پارس نیوز، 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران،هنگام ورود در فرودگاه حیدرعلی اف باکو به خبرنگار ایرنا ، گفت: این سفر به منظور توسعه همکاری های منطقه ای با کشورهای واقع در شمال ایران برنامه ریزی شده است .

آذری جهرمی هنگام ورود، مورد استقبال جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان قرار گرفت .

وی در مورد برنامه های سفر خود به باکو ، اظهارداشت: در این سفر یک نشست چهارجانبه با وزیران ارتباطات روسیه ، جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهیم داشت . 

جهرمی گفت: در این نشست چهارجانبه درباره توسعه بازارهای منطقه ای مذاکره خواهیم داشت به نحوی که بتوانیم بازارهای حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات را به اشتراک بگذاریم . 

وی ، برنامه ریزی در خصوص تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه کسب و کار های نو پا ، توسعه صادردات و ایجاد اشتغال در این کشورها را از موضوعات مورد مذاکره در این نشست چهار جانبه عنوان کرد . 

وی درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات ، نوآوری و فنآوری پیشرفته ' باکوتل – 2018 ' اظهار داشت : در این نمایشگاه 14 شرکت ایرانی حضور فعال خواهد داشت و شرکت های ایرانی به دنبال جذب بازار در جمهوری آذربایجان هستند .

وی تصریح کرد: سال گذشته پنج شرکت ایرانی در این نمایشگاه بین المللی حضور داشتند که از میان آنها ، دو شرکت توانست وارد بازار این کشور شوند امسال نیز با حمایت وزارت ارتباطات شرکت های ایرانی بصورت فعال در این نمایشگاه حضور می یابند .

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان گفت : در قالب این سفر با جمهوری آذربایجان در پنج محور ، شامل توسعه همکاری در حوزه فضایی و ترانزیت ارتباطات بین المللی ، کسب و کار نوپا ، پست و تبادل تجربیات و آموزش مذاکره خواهیم کرد.

جهرمی افزود : امیدواریم ثمره مذاکره فشرده با این چند کشور را در قالب انعقاد تفاهمنامه داشته باشیم ، همچنین شرکت ایرانی بتوانند به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند. 

نمایشگاه و همایش بین المللی «باکو تل-2018' فردا سه‌شنبه در مرکز نمایشگاهی باکو گشایش می یابد . 

نزدیک به 200 شرکت از 20 کشور توانمندی های خود را در حوزه های ارتباطات ، فن آوری های پیشرفته خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.