به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، مهندس مجید شعبانپور، رییس مرکز تولید و فنی معاونت سیما در گفت و گویی ضمن تشریح وظایف و مأموریت مرکز تولید و فنی سیما در پوشش تلویزیونی انتخابات در روز ۲۴ خرداد، گفت: این مرکز با تمام ظرفیت و توان خود با بیش از ۶۵۰ نیروی متخصص برای پوشش تلویزیونی حماسه بزرگ ملت ایران آمادگی کامل داد.

وی افزود: به همین منظور ۱۶ پایگاه تلویزیونی جهت استقرار واحد های سیار معاونت سیما و SNG، لینک مایکرویو فنی برای پوشش زنده و مستقیم انتخابات از طریق شبکه های ۴،۳، ۲،۱ تهران و قرآن تعیین شده و پایگاه هفدهم نیز که در هتل لاله تهران مستقر است مربوط به مرکز بین المللی است که شبکه های تلویزیونی خارجی اخبار و تصاویر خبری خود را از این پایگاه به سراسر دنیا مخابره خواهند کرد.

رییس مرکز تولید و فنی سیما با بیان اینکه دیگر شبکه های تلویزیونی رسانه ملی و واحد مرکزی خبر هم از این نقاط ۱۶ گانه قادر خواهند بود لحظه لحظه به ارسال خبر و تصاویر بپردازند، گفت: برای شبکه هایی که پایگاه ندارند از جمله شبکه های تلویزیونی داخلی و شبکه های برون مرزی بیش از ۱۸۰ ارتباط زنده و مستقیم از حماسه حضور مردم ایران درپای صندوق های رأی پیش بینی شده است که این شبکه ها در روز ۲۴ خرداد روز انتخابات قادر خواهند بود از طریق پایگاه های ۱۶ گانه مرکز تولید فنی سیما به ارسال خبر و تصاویر خبری مشغول شوند.

شعبانپور همچنین با بیان این مطلب که برای ۶۵۰ نفر از عوامل تولید و فنی این مرکز در روز انتخابات دو شیفت کاری در نظر گرفته ایم اظهار کرد: شیفت صبح از ساعت ۸ الی ۱۴ بعداظهر و شیفت عصر از ساعت ۱۴ الی ۲۲ شب خواهد بود.

رییس مرکز تولید و فنی معاونت سیما با بیان اینکه با همکاری مرکز بسیج صداو سیما یک واحد سیار تلویزیونی مجهز نیز به کرج اعزام خواهد شد گفت: دراین دوره از انتخابات برای اولین بار یک واحد سیار تلویزیونی مجهز نیز باتمامی امکانات برای پوشش زنده تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری – میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی در اسلامشهر مستقر می شود.

شعبانپور با اشاره به اینکه یک واحد سیار تجهیز شده نیز از نخستین ساعات صبح روز انتخابات در دانشگاه تهران مستقر می شود، گفت: این واحد سیار مجهز نیز حماسه حضور نمازگزاران را از نخستین ساعات رأی گیری بطور زنده به تصویر می کشد.

وی همچنین گفت: حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رأی در اولین ساعات رأی گیری به وسیله تجهیزات مستقر در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) به طور زنده پخش می شود.