به گزارش پارس نیوز، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی امروز چهارشنبه 7 آذر ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده‌ایم، امیدواریم بازار ارز و سکه به تعادل لازم برسد.

وی در خصوص روند کاهش قیمت ارز اظهار کرد: روند کاهش قیمت ارز تا جایی که فعالان عرصه اقتصادی اراده کنند، ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد: با تعادلی که بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و با توجه به اصول تجاری و اقتصادی، قیمت ارز به سوی کاهش پیش برود. قیمت ارز را روند بازار تعیین خواهد کرد. کشور باید وارد رونق شود و انشاالله با روندی که در کاهش نرخ تورم و نرخ ارز می‌بینیم، مسائل بهتر شود.

همتی، مسئله وام مسکن را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و گفت: ما باید در بخش مسکن، یک توسعه جدی داشته باشیم زیرا مسکن نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور بر عهده دارد. ما باید برای سال آینده پیش‌بینی‌های خوبی را در این عرصه داشته باشیم و قطعا ساماندهی و رونق بخش مسکن یکی از برنامه‌های دولت است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: قیمت ارز را روند بازار تعیین خواهد کرد و با تعادلی که بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و با توجه به اصول تجاری و اقتصادی، انتظار می‌رود قیمت ارز به سمت روند کاهشی پیش برود. کشور باید وارد رونق شود و انشاله با روندی که در کاهش نرخ تورم و نرخ ارز می‌بینیم، امیدوارم که مسائل بهتر شود.