به گزارش پارس نیوز، درحالی‌که محافل اصلاح‌طلبی پیش از این از دولت روحانی به عنوان «رحم اجاره‌ای، کاتالیزور، پاکت ساندیس، فاقد گفتمان، سرگشته و بی‌کفایت، دولت بزم و ...» یاد کرده‌اند، آفتاب یزد نوشت: آقای روحانی شما مدیون اصلاح‌طلبان هستید.

این روزنامه می‌نویسد: چه کسی تصور می‌کرد که جشن و پایکوبی انتخاباتی بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان به خزانی زودرس بدل گردد. همه مسرور بودند و از این همه پیروزی به خود می‌بالیدند اما افسوس و صدافسوس که عمر شادی‌ها همواره کوتاه است. به هر روی دولت دوازدهم آمد و اصلاح‌طلبان از پیروزی و سکانداری روحانی در پاستور سرمست بودند اما روحانی از همان بدو ورود آب سردی به روی همه خوشی‌ها و امیدهای اصلاحات ریخت و عنان را به یاران بی‌تدبیر و بدون کلیدش سپرد و اصلاح‌طلبان را نادیده گرفت و به نصایح آنها برای چیدمان کابینه‌ای توانمند گوش نداد و اینجا همان آغاز ناکامی‌ها بود.

روحانی در همان بدو ورود به پاستور، عنان خود را به همراهان قدیمی‌اش سپرد و با چیدمان یاس‌آلود و نامیدکننده‌اش در کابینه و درنهایت بی‌توجهی خود به اصلاحات آب سردی روی پیشانی اصلاح‌طلبان خواهد ریخت و به امیدهایشان پشت کرد. او علیرغم نصایح و توصیه های مکرر اصلاح‌طلبان و سایر حامیانش یک بار دیگر اشتباه سال 92 را تکرار کرد و کلید وزارتخانه‌های حساس را به مدیرانی سپرد که نسبت به آنها و عملکردشان انتقاد وجود داشت و اینجا همان آغاز دلخوری اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور بود.

روحانی بنای مایوس‌کننده‌ای در کابینه برهم نهاد. مشاوران و یاران قدیمی روحانی، در همان آغاز کار دولت دوازدهم به جای اینکه روی کار آمدن مجددشان را در دور دوم دولت روحانی مدیون اصلاح‌طلبان بدانند با ناسپاسی فراوان، رئیس‌جمهور را علیه اصلاح‌طلبان شوراندند و در گوش روحانی خواندند که در چیدمان کابینه، فریب اصلاح‌طلبان را نخورید، زیرا آنها با این نصیحت‌ها و پیغام‌ها به دنبال سهم‌خواهی از دولتند. نزدیکان روحانی همه تلاش خود را برای دور کردن روحانی از اصلاح‌طلبان به کار بردند.

عبدالله ناصری با بیان اینکه امروز سهم آقای روحانی و ناکارآمدی تیم اقتصادی ایشان مشخص است، گفت: متاسفانه جای حساسی مثل سازمان برنامه و بودجه در دست مدیران غیراقتصادی و غیرکارشناس قرار دارد و آقای روحانی نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و فرافکنی کند.