به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه" ناوشکن بایندر به صورت ناوشکن بومی و عملیاتی درآمده است" ، اظهار کرد: در این ناوشکن چندین هزار قطعه بومی شده، سطح بدنه آن کاملا تغییر کرده و سامانه های ناو کاملا به روز و بهینه شده است. همچنین توپ ۷۶ میلی متری و ۴۰ میلی متری و سامانه اژدرافکن و سامانه موشکی قادر و غدیر به آن اضافه شده است.

سیاری افزود: ناوشکن بایندر سابقه فعالیت ۵۰ ساله در نیروی دریایی دارد و ما به عملیات های که این ناوشکن در دفاع مقدس انجام داده است افتخار می کنیم و پیش بینی می کنیم که بزودی این ناوشکن در قالب ناوگروه بیست و هفتمین و بیست هشتمین نیروی دریایی به اقیانوس اطلس، آرام یا هند جنوبی عزیمت کند.

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه توانمندی جوانان ما در منطقه نمونه است، خاطرنشان کرد: ملت ایران بداند که جوانانش ناوشکن و زیردریایی می سازند و تعمیرات و بازسازی اساسی انجام می دهند. آنها که به دنبال سیاه نمایی هستند بدانند که توان جوانان ایران بسیار بالاست.

وی همچنین گفت: حسنین هیکل به تیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که امروز به برکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران توانسته در دریایی مدیترانه حضور یابد و آرزوی هخامنشیان را برآورده کند.

سیاری همچنین درمورد ناوگروه ۲۶ نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این ناوگروه اکنون در محدوده شمال اقیانوس هند و محور امام محمد باقر (ع) در حال گشت زنی است و طبق برنامه در تنگه باب المندب و دریای سرخ حرکت می کند و ممکن است در این مسیر پهلو هم بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه" مدت ماموریت این ناوگروه سه ماه است" ، تصریح کرد: در مسقط یا صلاله عمان، از طریق سفارتخانه، صندوق رای به این ناوگروه منتقل می شود تا کارکنان بتوانند برای انتخابات رای بدهند.

وی در پایان گفت: پیش بینی هایی صورت گرفته است که در سال جاری ناوگروه کشورهای دیگر در بنادر جمهوری اسلامی ایران پهلوگیری کنند.