به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی ؛ جیمی باودن سفیر انگلیس در سلطان نشین عمان وجود روابط خوب و گسترده میان سلطان نشین عمان وجمهوری اسلامی ایران از یک طرف و وجود چنین رابطه ای میان مسقط و دیگر پایتخت های کشورهای غربی را برای بهبود روابط میان غرب و ایران بسیار مهم ارزیابی کرد.

سفیر انگلیس درمسقط در بخش دیگری از سخنانش افزود؛ وجود چنین روابطی از سوی مسقط نقش این کشور را در حل اختلافات و کاستن از میزان تنش های احتمالی بسیار بالا می برد.

جیمی باودن در ادامه گفت: هم اکنون میان انگلیس و سلطان نشین عمان درخصوص پرونده های مختلفی نظیر پرونده سوریه و یمن خط ارتباطی وجود دارد تا با پا در میانی مسقط از بسیاری از تنش های احتمالی در منطقه کاسته شود.

این سفیر انگلیسی در مسقط افزود: ما اسنادی را در اختیار داریم که نشان می دهد سیاست سلطان نشین عمان برپایه احترام به حقوق کشورهای دیگر و داشتن رابطه با تمام کشورهای جهان پایه ریزی شده است و لندن برای این سیاست مسقط همواره احترام می گذارد.

وی درباره روابط سلطان نشین عمان با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت ؛ روابط بسیار خوب این دو کشور باعث شده است تا مسقط همواره در سوء تفاهم ها و اختلافات پیش آمده بین غرب و تهران نقش میانجی را ایفا کند واکنون نیز در ماجرای سوریه سلطان نشین عمان میان غرب و تهران نقش واسطه را ایفا می کند.

وی با تقدیر از وضع حقوق بشر در سلطان نشین عمان گفت ؛ این کشور در سال ۲۰۱۱ شاهد یک سری از اعتراضات مردمی ونا آرامی ها بود که با درایت مقامات این کشور این نا آرامی ها از طریق اعمال برخی از برنامه های اصلاحاتی و اقتصادی به مشکلات مردمی سریعا توجه شد و قدرت پارلمان منتخب ملت در این اصلاحات سیاسی نیز افزایش یافت.