به گزارش پارس به نقل از فارس، دولت کاراکاس از دستگیری ۹ شبه نظامی وابسته به حزب راست کلمبیا به اتهام توطئه برای ترور « نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داد.

« میگل رودریگز» وزیر کشور ونزوئلا در این باره اعلام کرده است که به این ۹ تبعه کلمبیایی دستور داده شده بود که به پایتخت ونزوئلا بروند و طرح ترور خود را عملی کنند.

بر اساس اعلام این مقام ارشد ونزوئلا، انتظار می رود که افراد بیشتری در این رابطه دستگیر شوند.

مادورو در انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال جاری ونزوئلا به عنوان جانشین « هوگو چاوز» انتخاب شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در ماه مه سال جاری میلادی سیاستمداران کلمبیایی به ریاست « آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابقشان را به توطئه برای ترور خود متهم کرد و گفت: اوریبه یک قاتل است.

اوریبه نیز که از منتقدان چاوز محسوب می شود، این اتهامات را رد و اعلام کرد که مادورو را به دلیل چنین اظهاراتی به کمیسیون حقوق کشورهای آمریکایی می کشاند.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه هفته جاری در پیامی که در شبکه اجتماعی « توئیتر» منتشر کرد، گفت که دولت او با توطئه فاشیست های راست گرا و تحت حمایت گروه های خشونت طلب در کلمبیا مقابله کرده است و روز گذشته (دوشنبه) بود که وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که دو گروه کلمبیایی اواخر هفته گذشته دستگیر شده اند.

وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرده است که افراد بازداشت شده تحت فرماندهی « خوزه ماریا باررا» رهبر شبه نظامیان کلمبیا که به « چیپه باررا» معروف است، بوده اند.

این مقام ارشد ونزوئلایی همچنین از وجود رابطه بین دو گروه بازداشت شده خبر داده و گفته است که به اعضای هر دو گروه گفته شده بود که به کلمبیا بروند تا ماموریت خود را عملی کنند.

رودریگز از توقیف تسلیحات، مهمات و لباس های جعلی متعلق به ارتش ونزوئلا از طراحان ترور رئیس جمهور این کشور خبر داد.

دولت ونزوئلا می گوید که گروه سوم کلمبیایی ها نیز که بخشی از توطئه ترور مادورو هستند، احتمالا وارد کاراکاس شده اند و توسط سرویس های اطلاعاتی تحت تعقیب هستند.