به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، وزارت امور خارجه فرانسه برخی فعالیت های هسته یی ایران را مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سوالات خبرگزاری کویت گفت که سازمان ملل و آژانس « تعلیق همه فعالیت های مرتبط با آب سنگین در ایران را خواستار شده اند» مدعی شد که اقدام ایران برای توسعه بیشتر نیروگاه آب سنگین اراک ناقض قطعنامه سازمان ملل خواهد بود و « یک اقدام تحریک آمیز» دیگر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، ساخت راکتور آب سنگین اراک را بسیار نگران کننده خواند و گفت: زمانی که این راکتور فعال شود به ایران اجازه خواهد داد پلوتونیوم تولید کند.

وی ادعا کرد که آژانس به ایران گفته است « همکاری ایران با آژانس در رابطه با راکتور آب سنگین اراک ناکافی بوده است و ایران از سال ۲۰۰۶ از ارایه اطلاعات به روز درباره طرح این راکتور خودداری کرده است. »

وی افزود: ایران اکنون بیش از دو سال است که هرگونه دسترسی به کارخانه تولید آب سنگین اراک را ممنوع کرده است.

این سخنگو مدعی شد که ایران هرگز نشان نداده است که فعالیت های آب سنگین و غنی سازی اورانیوم این کشور دارای اهداف غیر نظامی است.

وی افزود که از ایران می خواهیم پیام اتحاد قاطعیت در جامعه بین المللی را بشنود و در غیر این صورت افزایش فشار دیپلماتیک بر ایران ادامه خواهد داشت.

  این در حالی است که ایران همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته یی خود تاکید و اعلام کرده است که سلاح هسته یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد. از طرف دیگر بازرسی های آژانس هرگز وجود انحراف در برنامه هسته یی ایران را نشان نداده است.