به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روزنامه المنار المقدسیه فاش کرد: دهها درخواست از سوی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس برای دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی در حال بحث و بررسی است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خود شخصا این درخواست ها را بررسی می کند.

این رسانه به نقل از منابع آگاه می افزاید: وزیر موسوم به امور استراتژیک و اطلاعات رژیم صهیونیستی و یکی از نزدیکان وی نقش برجسته ای در اجرایی کردن این درخواست ها ایفا می کند.

این منابع بیان کردند: یکی از درخواست هایی که به مسئولان اسرائیلی رسیده و برخورد مثبتی با آن شده است درخواست دیدار سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین است که وی خواستار گفتگو با مسئول اسرائیلی برجسته در حاشیه دیدار خود از پایتخت آمریکا شده است.

این منابع افزودند: این دیدار هر چند که اولین دیدار میان یک مسئول بحرینی در این سطح و مسئولان رژیم صهیونیستی محسوب نمی شود اما در مرحله حساس کنونی بحرین و با توجه به اعتراضات مردمی و اتهاماتی که از سوی آل خلیفه علیه ایران و دیگر طرف های منطقه ای می شود، حائز اهمیت است.

منابع فوق بیان کردند: این دیدار در راستای ادامه همکاری های امنیتی و سیاسی میان شیخ نشین های حوزه خیلج فارس و رژیم صهیونیستی که اخیرا روند پرشتابی پیدا کرده است. و رژیم صهیونیستی با توجه به مواضع اخیر این کشورها علیه حزب الله لبنان آن را به مثابه فرصتی مهم برای عادی سازی روابط و علنی کردن آن می داند.