به گزارش پارس نیوز، 

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پیامی توییتری در خصوص «نازنین زاغری» شهروند دوتابعیتی صادر کرد که به دلایل امنیتی در ایران زندانی است.

وی در این باره نوشت: از ایران درخواستی دارم. لطفاً شرایط درمان نازنین را فراهم کرده و اجازه دهید برای سالروز تولدش به خانه برگردد.

گفتنی است هانت ۲۸ آبان نیز سفری به ایران داشت که هدف از آن بحث و تبادل نظر پیرامون آینده برجام، بحران یمن، سوریه و آزادی شهروندان ایرانی-بریتانیایی عنوان می‌شد.

از سوی دیگر، امروز ۴ آذر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، اخبار منتشر شده در برخی روزنامه‌های انگلیس و فضای مجازی مبنی بر اینکه هانت در ازای پرداخت چند صد میلیون پوند بدهی ایران، خواستار آزادی زاغری شده است را تکذیب کرد و گفت: این خبر، کاملا رد می‌شود، تصور می‌کنم طرح این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها آنهم به این صورت و با ایجاد ارتباط ساختگی و مقایسه بین ۲ موضوع، از سر نا آگاهی و یا بر گرفته از برخی کانون‌های سیاسی خاص و به منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران و همچنین با اهداف کاملا برنامه ریزی شده صورت پذیرفته است.

قاسمی با تاکید براینکه موضوع بدهی‌های انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری امری کاملا متفاوت با دو ماهیت گوناگون است، گفت: هر کدام از موارد در مقطع زمانی و حتی با فاصله بسیار به وقوع پیوسته است و مجرم شناخته شدن تبعه ایرانی -انگلیسی و تفاوت ماهوی این موضوعات یا به عبارتی این دو پرونده، اقدامی نادرست و بی منطق است و در نهایت ارتباط بر قرار کردن میان این دو مساله را کاملا مردود می‌دانم.