به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای خریداران سکه ثامن گفت: ما هرازگاهی شاهد اینگونه اتفاقات ناخوشایند هستیم و به خاطر اینکه دستگاه‌های مسئول جدیت لازم را برای رسیدگی به این موضوعات ندارند، اینگونه مشکلات بروز پیدا می‌کند.

خبرگزاری فارس، اخیرا اقدام به راه‌اندازی بخشی به نام «فارس من» کرده که در این بخش مخاطبان سوژه‌های مورد نظر خود را ثبت کرده و فارس، پس از رسیدن به امضای مشخص شده اقدام به پیگیری خواهد کرد.

مخاطبان سوژه ای با عنوان «رسیدگی به پرونده سکه ثامن» در صفحه «فارس من» ثبت کرده اند که در این راستا مصاحبه‌ای با عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورا انجام شده است.

وی افزود: فردی با عنوان ثامن که نام یکی از مؤسسات مالی است، از طریق فضای مجازی اقدام به جمع‌آوری پول‌های مردم با تحت عنوان فروش سکه به آنها کرده و متواری شده و هیچ رصدی در مورد وی صورت نگرفته است. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مردم ده‌ها میلیارد تومان به حساب یک فرد با نام سکه ثامن پول ریختند که این یک فرد ناشناس است و معلوم نبوده در کجاست؟ و بعد از اینکه پولهای مردم را جمع کرد از کشور فرار کرد. 

پورمختار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری دستگاه‌های مربوطه از جمله قوه قضائیه و نیروی انتظامی و پلیس بین‌الملل، این فرد دستگیر و به کشور بازگردانده شد و الان هم در بازداشت به سر می‌برد اما مالباختگان هنوز به پول خود نرسیده‌اند.

وی افزود: این مطالبه مردم و مالباختگان سکه ثامن است که هر چه زودتر باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود و پول‌هایی که از مردم گرفته شده به آنان بازگردانده شود و اگر هم سکه‌ای هم با این پولها خریداری شده، که این احتمال هم وجود دارد، سکه‌ها باید دراختیار مالباختگان که به عنوان خرید سکه پول داده بودند قرار گیرد. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: گرچه اقدامات خوبی در خصوص دستگیری این فرد صورت گرفته، اما باید کار در مرحله بعد نیز با سرعت بیشتری انجام شود تا مردم به حقوق‌شان برسند. 

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: شکایت‌های متعددی چه از طریق ارسال نامه و چه از طریق ارسال پیامک در خصوص سکه ثامن به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون قضایی می‌رسد و ما نیز به طور جد این موضوع را چه در قالب نماینده مردم و چه از طریق کمیسیون قضایی  پیگیری می‌کنیم تا هر چه زودتر مشکل مردم در این زمینه حل شود.