به گزارش پارس ، به نقل از فارس، در روز ۲۴ خرداد امسال برای ایرانیان در سراسر کشور روزی مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

در این روز شهروندان به پای صندوق های رای می روند تا با انتخاب یکی از ۸ کاندیدای ریاست جمهوری سرنوشت خود را برای ۴ سال آینده به دست یکی از نامزدها بسپارند.

اما در کنار تعیین سرنوشت کشور روز ۲۴ خرداد از جهت دیگری هم مهم است و آن هم خلق حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

فارغ از اینکه کلید پاستور به دست کدام یکی از ۸ کاندیدای ریاست جمهوری داده خواهد شد شهروندان هر کدام معیارها و اولویت هایی را از رئیس جمهور توقع دارند.

با توجه به این موضوع به سراغ شهروندان رفتیم تا از انها درباره اولویت های رئیس جمهور آینده کشورمان نظرشان را پرس و جو کنیم.

در زیر نظرات شهروندان را می خوانید.

همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید پرشور در انتخابات حاضر شویم

محمد یکی از شهروندان درباره اولویت های امروز کشور می گوید همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند امروز باید همه به حفظ نظام توجه کنیم و در پای صندوق های رأی پرشور حاضر شویم.

وی ادامه می دهد: به نظر من خلق حماسه سیاسی وظیفه تک تک شهروندان است و نباید این موضوع در کوران انتخاب کاندیداها به فراموشی سپرده شود.

تئوری نظام می گوید باید در مقابل زورگویان مقاومت کرد

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به وضعیت کنونی کشور به مسئله مقاومت دربرابر غرب و زورگویان اشاره می کند و می گوید باید در مقابل بیگانگان ایستادگی کرد.

وی ادامه می دهد تئوری نظام ما بر این اصول بنا شده است که در مقابل دشمنان نظام بایستیم و سر فرود نیاوریم.

این افراد از فیلتر رد شدند اصلح بودند

یکی دیگر از شهروندان به موضوع تخریب از سوی برخی از نامزدها اشاره کرد و گفت: مگر نه این است که همه این ۸ کاندیدا از فیلتر شورا نگهبان رد شده اند.

وی ادامه می دهد باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذاریم و بدانیم که هر ۸ نفر اصلح بوده اند که توانسته اند از فیلتر شورای نگهبان رد شوند.

آنکس که می خواهد رئیس جمهور شود باید مقاوم باشد

اما یکی دیگر از شهروندان باز هم به موضوع مقاومت اشاره کرد و اهمیت این موضوع را بار دیگر مورد تأکید قرار داد.

بتواند یک تعامل سازنده با سایر کشورها داشته باشد

اما نظرات شهروندان به همین جا ختم نشده و یکی دیگر از شهروندان به موضوع تعامل سازنده کشورمان با سایر کشورها اشاره کرد.

این مرد جوان با اشاره به این مطلب که موقعیت کشورمان به گونه ای است که می تواند نقش حساسی در معادلات جهانی ایفا کند گفت: تحقق این نقش به این نکته منوط است که بتوانیم با سایر کشورها ارتباط مناسبی داشته باشیم.

ضرورت توجه به تأمین منافع ملی

اما تأمین منافع ملی از دید شهروندان پنهان نمانده و در کنار توجه به تعامل سازنده با سایر کشورها یکی از شهروندان به منافع ملی اشاره کرد.

این شهروندان با ضروری خواندن توجه به این مطلب افزود: رئیس جمهور باید به تأمین منافع ملی در همه زمینه ها توجه ویژه داشته باشد.

جوانان می توانند به رئیس جمهور کمک کنند

در این میان دختر جوان دانشجویی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور چه اولویت هایی را باید مد نظر قرار دهد گفت: استفاده از جوانان باید در اولویت کاری رئیس جمهور باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده کشورمان باید به این نکته ایمان داشته باشد که جوانان می توانند به او کمک کنند تا در برنامه ریزی ها و اجرای تصمیماتش موفق شود.

جوانان تحصیل کرده داریم اینها به رئیس جمهور کمک خواهند کرد

یکی دیگر از شهروندان در ادامه اظهارات نفر قبلی به این نکته اشاره می کند که مگر ما در کشور نخبه و افراد تحصیل کرده کم داریم؟

وی می گوید ما در این سال ها آنقدر نخبه و افراد تحصیل کرده تربیت کرده ایم و باید امروز که کشور نیاز دارد از توان جوانی این افراد استفاده کنیم.

رئیس جمهور باید از یک تیم قوی استفاده کند

اما در میان اظهار نظرهای مختلف شهروندان یکی از آقایان در پاسخ به اولویت های رئیس جمهور آینده کشورمان گفت: رئیس جمهور یک شخص است اما شخصی که می تواند یک تیم قوی را کنار خودش جمع کند.

وی افزود: رئیس جمهوری موفق خواهد بود که به داشتن تیم قوی در کنار خود اعتقاد داشته و ان را اجرایی کند.

برای اقتصاد جوانها فکری کنند

یکی از بانوان مسن در پاسخ به سوالمان درباره اولویت رئیس جمهور به گفتن تنها یک جمله بسنده می کند و می گوید هر کدامشان می آیند برای جوانان فکری کنند.

وقتی از این شهروند خواستیم تا توضیح بیشتری بدهد گفت: امروز وضعیت جوانانمان خوب نیست پس باید اولویت رسیدگی به وضع آنها باشد.

کار انجام بدهند وعده ها را عملی کنند

یکی دیگر از جوانان کشورمان درباره اینکه اولویت رئیس جمهور باید در شرایط کنونی کشور بر روی چه امور متمرکز شده باشد می گوید همین وعده هایی که امروز می دهند را عملی کنند.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که هر ۸ نامزد صحبت از برنامه ها و اولویت هایی می کنند که اگر به همین وعده هایی که امروز می دهند عمل کنند کشور رونق پیدا خواهد کرد.