به گزارش پارس نیوز، 

بزرگترین شرکت نفتی هند اعلام کرد تصمیم دارد به اجرای تعهدات خود در قراردادش با ایران تا پایان سال مالی ۲۰۱۸/۱۹ پایبند باشد.

رویترز این خبر را به نقل از یک مقام آگاه در شرکت «نفت هند»، بزرگترین شرکت نفتی دولتی هند اعلام کرده است.

طبق قرارداد مذکور این شرکت نفتی متعهد شده تا پایان سال مالی جاری روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند.

این مقام آگاه که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است در مجموع این احتمال وجود دارد که واردات نفت هند از ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. پالایشگاه‌های نفتی هند آمادگی دارند تا از طریق بانک دولتی «UCO» به جای دلار از روپیه (پول ملی هند) برای پرداخت هزینه خرید نفت ایران استفاده کنند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامد‌های آن روبرو خواهد شد.

دولت آمریکا، اما با وجود تهدید‌های چند ماهه پس از خروج از برجام که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند، در ۱۴ آبان و همزمان با برگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران که ذیل برجام تعلیق شده بودند، در عقب‌نشینی آشکار به ۸ کشور از جمله هند مجوز داد که به واردات نفت ایران ادامه دهند.