به گزارش پارس نیوز، 

علاءالدین بروجردی ضمن اشاره به نامه ۵۷ نفر از اعضای پارلمان اروپا به موگرینی و درخواست خروج سفیر اتحادیه اروپا از ریاض با توجه به موضوع حقوق بشری در عربستان سعودی،گفت: از اینکه نمایندگان پارلمان اروپا با توجه به وجدان انسانی خود این تصمیم را گرفتند و این نامه را نوشتند؛بسیارخوشحالیم.

 

وی افزود:واقعیت این است که جان دادن هزاران انسان بیگناه در کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن و همین طور قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول از نمونه های بارز نقض حقوق بشر است.

نماینده مردم بروجرد واشتریان درمجلس شورای اسلامی معتقد است؛ از این که نمایندگان پارلمان اروپا این شجاعت را به خرج دادند و این نامه را به خانم موگرینی نوشتند به نظر می رسد که حرکت دفاعی از حقوق بشر بوده و بسیار ارزشمند است؛امیدواریم که اتحادیه اروپا این استقامت را داشته باشد که به این پیشنهاد عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس  با اشاره به موضوع  اعدام  ۱۲ مرد شیعه در دادگاه عربستان سعودی و اینکه سازمان عفو بین‌الملل این محاکمه را ناعادلانه خوانده است،تاکید کرد:عربستان مصداق بارز نقض حقوق بشر در دنیای امروز است، ظلمی که به مردم منطقه شرقیه عربستان هم صورت می گیرد در کنار ظلمی که به همه مردم منطقه انجام می شود آن هم قابل توجه است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که تاثیرگذاری این نامه بسیار زیاد است ،تصریح کرد:این نامه گام مهمی است که در جهت تحقق هدف بسیار والا تلاش شده است و امیدوار هستیم که پارلمان اروپا بر پیشنهاد خودشان مصرانه بایستند و آن را عملی کنند.

57 عضو پارلمان اروپا در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار فراخواندن سفیر اتحادیه اروپا از عربستان سعودی شده‌اند.