به گزارش پارس به نقل از فارس، « خلیل الحیه» در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که آشتی ملی به خاطر وتوی آمریکا و تسلیم شدن عباس در برابر فشارهای طرف های خارجی و دل بستن به ازسرگیری مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی همچنان بی نتیجه مانده است.

حیه ضمن اظهار بی اطلاعی از نشست های آتی جنبش های فتح و حماس تشریح کرد که دیدارهای گذشته نتیجه ای عملی و واقعی به همراه نداشت و پیشرفتی آنچنانی در پرونده آزادی های عمومی در کرانه باختری که در نشست های قبلی بررسی شده بود، صورت نگرفته است.

وی از رئیس تشکیلات خودگردان دعوت کرد از دل بستن به مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی دست بردارد و صراحتا به ملت فلسطین اعلام کند که مذاکرات طی سال های گذشته هیچ نتیجه ای را برای آن ها به همراه نداشته و هیچ اسیر فلسطینی تا به امروز از طریق مذاکرات سازش آزاد نشده و شهرک سازی های صهیونیستی نه تنها متوقف نشده بلکه شدت بیشتری نیز به خود گرفته و زمین های فلسطینیان همچنان در حال مصادره است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر حماس در رابطه با اتهامات « محمود وجدی» ، وزیر کشور سابق مصر مبنی بر اینکه حماس در حمله به زندان های مصر در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه با اخوان المسلمین همکاری داشته، هشدار داد که تنها هدف از طرح چنین شایعات و اتهاماتی، تفرقه اندازی میان مقاومت و ملت مصر است که همواره حامی و پشتیبان آن بوده اند.

وی تشریح کرد کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح می کنند، در تلاش هستند تا پای حماس و تمامی فلسطینیان را به اختلافات داخلی مصر باز کنند، اما باید گفت که به هیچ وجه منفعتی برای مقاومت و ملت فلسطین در مداخله در امور داخلی مصر وجود نخواهد داشت و تمامی اتهامات مطرح شده دروغ و بی پایه و اساس است.