به گزارش پارس به نقل از فارس، « اورام کوهین» رئیس شاباک، « تامیر باردو» رئیس موساد، « اودی شانی» مدیرکل وزارت خارجه و « زئیف الکین» معاون وزیر خارجه پنج شنبه گذشته به مدت ۲۰ دقیقه در دفتر نتانیاهو جلسه تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش در این جلسه حاضرین از نتانیاهو خواستند تا برای پایان دادن به بحران اعتصاب کارکنان وزارت خارجه و جلوگیری از پیامدهای امنیتی آن بر روابط دیپلماتیک اسرائیل که طی چند هفته اخیر بر امنیت آن تاثیر گذاشته است، مداخله کند.

در همین رابطه یک مسئول ارشد گفت که رئیس موساد در این جلسه اعلام کرد که عملیات های امنیتی طی هفته های اخیر با اوضاع دشواری مواجه شد و نتانیاهو نیز به اظهارات مسئولان امنیتی گوش فرا داده و دستور داد تا راهکارهای قانونی برای پایان دادن به اعتصاب بررسی شود اما در عین حال هر گونه مذاکره با کارکنان وزارت خارجه را رد کرد.

تشدید بحران اعتصاب پرسنل وزارت خارجه

طی هفته های اخیر اقدامات اعتراض آمیز پرسنل وزارت خارجه تشدید شده و گفت وگوهای « الکین» معاون وزیر خارجه با این کارکنان برای پایان دادن به اعتصاب خود نیز به بن بست رسید و وی این موضوع را به نتانیاهو ابلاغ و درباره تشدید اعتراضات هشدار داد.

از سوی دیگر امروز دوشنبه قرار است راهپیمایی اعتراض آمیز کارکنان در مقابل ساختمان کنست برگزار شود و پس از آن کمیته پیگیری نشستی را برگزار خواهد کرد و نتانیاهو نیز در کمیته امور اجتماعی وزارت جنگ و نهاد امنیتی جلسه ای را به منظور بررسی راهکاری شکستن اعتصاب دیپلمات ها تشکیل می دهد.

این اعتصاب کارکنان وزارت خارجه به دلیل پائین بودن حقوق و بی ثباتی در این وزارتخانه در نتیجه تغییر پی در پی وزیر خارجه و قطع کانال های ارتباطی بین سفارتخانه های اسرائیل در جهان با مقر وزارت خارجه و توقف سفرهای دیپلمات ها به خارج، آغاز شده است.

بر اساس این گزارش چند روز اخیر شاهد نابسامانی در روابط دیپلماتیک با اسرائیل در نتیجه تعطیلی فعالیت ها و امور خارجه از یک سو و وجود تنش در روابط دیپلمات ها با نهاد امنیتی اسرائیل از سوی دیگر بوده است.

در همین راستا « شانی» به عنوان قائم مقام وزارت خارجه روز چهارشنبه گذشته در نامه ای به نتانیاهو از وی خواست تا برای حل بحران اعتصاب کارکنان به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارت های سیاسی و امنیتی به اسرائیل، اقدام کند.

وی هشدار داد که اعتصاب دیپلمات ها و تصمیم کمیته پرسنل وزارت خارجه برای تعلیق همکاری خود با ارتش اسرائیل در تغییر وابستگان نظامی ارتش در کشورهای مختلف جهان، به امنیت اسرائیل ضربه می زند.