به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول ۳ و ۸ قانون خطاب به حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، طی سخنانی گفت: از مواضع شما درباره نطق یکی از همکاران که نام یکی از کاندیداها را به کار برد و نظرسازی انجام شده و درباره یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر کرد، تشکر می کنم.
وی ادامه داد: نباید تبعیض ناروا اتفاق بیفتد و بنده از ۷ نامزد دیگر به دلیل این نطق عذرخواهی می کنم. همچنین باید یک نکته ای را گوشزد کنم که چرا یکی از همکاران ما در مجلس در مصاحبه ای گفته امضای نامه برای تشکر از شورای نگهبان توسط بیش از۲۰۰ تن از نمایندگان ملاک نیست و این کار از راه مصلحت انجام شده است.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: اخطار من به هیئت رئیسه برای رعایت نشدن شان مجلس در این مصاحبه است چرا که شما باید از جایگاه و شان مجلس دفاع کنید. همچنین این نماینده گفته که به خاطر مسائل امنیتی نمایندگان مجبور به امضای این نامه شده اند ولی هیئت رئیسه از جایگاه مجلس دفاع نکرد و اگر شما این کار را انجام ندهید پس چه کسی باید از شان مجلس دفاع کند.

جعفری با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی هیچگاه محقق نمی شود مگر اینکه شان مجلس رعایت شود، گفت: تک تک اعضای هیئت رئیسه باید از شان و منزلت مجلس و نمایندگان آن دفاع کنند.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس نیز در پاسخ به اخطار نماینده بجنورد گفت: اخطار شما باید ناظر بر عملکرد هیئت رئیسه باشد بنابر این از شما می خواهم وارد ریزه کار ی های مصاحبه نماینده مورد نظرتان نشوید. البته باید به چارچوب آئین نامه عمل کنیم و ممکن است بنده و شما به مصاحبه ای نقد داشته باشیم که باید در جای خودش مطرح شود.

وی همچنین تاکید کرد: همکاران قطعا با اطلاع نامه را امضا می کنند و باید توجه داشت که دوستان در مصاحبه هایشان طوری سخن نگویند که شان مجلس زیر سوال برود.

یکی از نمایندگان مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نام برده بود و از اصولگرایان خواسته بود تا بستری را برای ائتلاف و نامزد مورد نظر خود فراهم کنند.

پس از نطق این نماینده مجلس حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز در تذکری به برخی نمایندگان گفت: شایسته فضای مجلس نیست که نظر خاصی در صحن علنی مجلس درباره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفته شود.