به گزارش پارس به نقل از فارس، پایگاه خبری-تحلیلی « کانترپانچ» در مطلبی با عنوان « اسرائیل در جنگ سوریه بازنده است» به قلم « گیلاد آتزمون» می نویسد: نفوذ لابی یهودی در دولت های انگلیس و فرانسه کاملا واضح است. در انگلیس شاهد نفوذ لابی معروف به دوستان محافظه کار اسرائیل هستیم- ظاهرا ۸۰ درصد از نمایندگان محافظه کار انگلیس اعضای لابی طرفدار اسرائیل هستند. در فرانسه وضعیت تاسف بارتر است و کل سیستم سیاسی تحت تاثیر این لابی پرقدرت قرار دارد.

سایت اسرائیلی دبکا درباره دلایل تلاش لابی یهودی برای دخالت نظامی فوری در سوریه توضیح می دهد. ظاهرا، ارتش سوریه در همه جبهه ها پیروزی هایی را بدست آورده و محاسبات نظامی و ژئوپولتیک اسرائیل اشتباه از آب درآمده است. به گزارش دبکا، نبرد دمشق پایان یافته است. ارتش سوریه در پیروزی حماسی تقریبا کنترل شهر را در دست گرفته است. شورشیانی که بیشترشان از سوی کشورهای خارجی اجیر شده اند در این نبرد شکست خورده اند و کاری بیش از تیراندازی گاه به گاه نمی توانند انجام دهند. آنها دیگر نمی توانند حمله کنند یا خطری را متوجه مرکز شهر، فرودگاه یا پایگاه هوایی سوریه در نزدیک دمشق کنند. پس از ماهها محاصره فرودگاه دمشق توسط شورشیان، هواپیماهای کشورهای دوست سوریه می توانند کمک های خود را برای ارتش ارسال کنند.

وزیر جنگ اسرائیل بر اساس اطلاعات مخدوش عمل می کند

دبکا گزارش می دهد که این مسئله تنها محدود به پایتخت سوریه نمی شود و ارتش سوریه محاصره خود علیه شورشیانی که بخش شمالی القصیر را در دست دارند، تنگ تر کرده است. دیگر واحدهای ارتش سوریه نیز مناطق اطراف شهر حماه را باز پس گرفته اند و مواضع خود را در اطراف حلب تقویت کرده اند.

دبکا تاکید می کند که افسران ارشد نیروهای مسلح اسرائیل از « موشه یعلون» ، وزیر جنگ این رژیم انتقاد کرده اند زیرا معتقدند وی چند روز پیش با این ارزیابی که بشار اسد کنترل تنها ۴۰ درصد سرزمین سوریه را در دست دارد، کنست را گمراه کرده است.

دبکا گزارش می دهد که وزیر جنگ اسرائیل ارزیابی های خود را بر اساس اطلاعات مخدوش انجام داده و اعضای کنست نگران آن هستند که نیروهای مسلح بر اساس اطلاعات نادرست عمل کرده باشند.

دبکا به روشنی پذیرفته است که ارزیابی های اشتباه ارتش اسرائیل ممکن است منجر به تبعاتی فاجعه بار شود.

این سایت اسرائیلی گزارش می دهد که یک ماه پس از بمباران گسترده تسلیحات دخیره شده نزدیک دمشق مشخص شد که زیان این کار بیش از منافعش بوده است و به جای تضعیف روحیه و اراده بشار اسد آن را تقویت کرده است.

این مطالب دبکا کاملا درست است. پیش بینی اینکه حمله اسرائیل به یکی از سرزمین های عربی مورد قبول اعراب و حتی بدترین مخالفان اسد قرار نمی گیرد، کار دشواری نیست.

اسرائیل به زودی با نیروهای حزب الله مجهز به تسلیحات سنگین روبرو می شود

دبکا گزارش می دهد که تمرکز اطلاعاتی بر اقدامات نظامی در سوریه به خصوص در اطراف دمشق برای اطمینان از اینکه موشک های پیشرفته در اختیار حزب الله قرار نگیرد، منجر به غفلت از حرکت گسترده اعضای حزب الله به سوی مرزهای سوریه و اسرائیل شده است. اسرائیل اکنون با واقعیتی جدید و تقویت حضور حزب الله لبنان به سوی بلندی های جولان و مرز اسرائیل با سوریه روبرو شده است.

دبکا نتیجه گیری می کند که اسرائیل به زودی برای اولین بار با واحدهای حزب الله مجهز به تسلیحات سنگین و موشک در مرز با سوریه روبرو خواهد شد که در مقابل پاسگاه ها و روستاهای مرزی اسرائیل موضع می گیرند. دبکا به درستی پیش بینی می کند که حزب الله لبنان به جای ضعیف تر شدن اکنون می تواند جبهه جنگ دیگری را گشوده و نیروهای مسلح اسرائیل را وادار به مبارزه در چالش نظامی جدیدی در بلندی های جولان کند. به جای اینکه چنین ارزیابی هایی را از روزنامه گاردین یا لوموند داشته باشد، در واقع این سایت اسرائیلی دبکاست که به ما کمک می کند پاسخ پرسش خود را درباره اینکه چرا انگلیس و فرانسه اینچنین مذبوحانه خواستار دخالت نظامی در سوریه هستند، بیابیم. بار دیگر جنگی صهیونیستی که آنها مایل به مبارزه در آن هستند. اینکه روزنامه های گاردین یا نیویورک تایمز تازه ترین تحولات مربوط به سوریه را گزارش نداده و اشتباهات محاسباتی مرگبار اسرائیل را افشا نمی کنند جای بسی تاسف دارد. در واقع این یک سایت اسرائیلی وابسته به صهیونیست هاست که چنین اطلاعاتی را ارائه می دهد.