به گزارش پارس نیوز، 

دکتر عبدالعلی علی عسگری رئیس رسانه ملی در صد و هشتمین جلسه شورای اجتماعی در وزارت کشور ضمن درست ندانستن این موضوع که سیاسی اعتماد را کم می‌کند، گفت: چون ما امروزه در مرز واقعیت حرکت نمی‌کنیم، مردم گرایش به شبکه‌های بیگانه دارند، به طور مثال درباره مسائل کامیون‌داران یا مراسم اربعین تنها نکات مثبت بیان می‌شود، مشکلات جدی بین دیدگاه‌های مختلف وجود دارد اما سعی می‌کنیم دیدگاه‌های مردم و مشکلات را بیان کنیم.

وی افزود:‌ دشمن می‌خواست ما را ناتوان نشان دهد، ولی ما نمی‌توانیم عمده اقدامات را بگوییم، به طور مثال نمی‌توانیم بگوییم اگر سعی و تلاش همه جانبه دستگاه‌ها وجود نداشت مراسم اربعین امسال با چه مشکلاتی مواجه می‌شد.

دکتر علی‌عسکری با بیان اینکه ما حفظ و پیشرفت نظام و دولت  را پیشرفت کشور می‌دانیم، تصریح کرد: ما یکجانبه‌گرایی انجام نمی‌دهیم، اگر شخصی مثبت صحبت کند می‌تواند در صدا و سیما حضور یابد و ارتباطی به جناح بندی، اصلاحات و غیر اصلاحات ندارد.

وی ادامه داد: دو سال پیش که من به این سازمان آمدم برخی می‌گفتند کار سازمان صدا و سیما تمام شده است، ولی امروزه خوشبختانه شاهد هستیم که رسانه ملی بالای ۸۰ درصد از بیننده‌ها داشته و در فضای مجازی هم ۲۰ درصد مخاطب دارد که اگر همکاران بنده با مهارت و غیرت کار نمی‌کردند واقعا کار این بخش تمام شده بود.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: امروز ما در مقابل دشمنان و این جنگ ایستاده‌ایم به طور مثال شبکه بی‌بی‌سی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ هزار پوند بودجه سالانه دریافت می‌کند و ما با تعداد بسیاری زیاد شبکه‌های تلویزیونی و حدود ۹۰ شبکه رادیویی بودجه‌مان به اندازه تنها یک شبکه خارجی است که با کمترین بودجه و با غیرت در مقابل رسانه‌های دشمن ایستاده‌ایم.

دکتر علی‌عسکری در پایان در مورد مسائل حاشیه نشینی کشور توضیح داد: وقتی مستندسازان زیبایی شهر‌ها را در زمینه گردشگری نشان می‌دهند به دلیل بازگشت افراد بومی به سمت شهرهایشان است، ضمن اینکه ما به طور مستقیم به مسئله ناپسند حاشیه نشینی اشاره نکردیم.